• mamma t 2

Reductil

EnSomNjuter skrev 2009-07-05 01:18:27 följande:
    Nybörjare med R här!!Har käkat i 2 dar o måste säga att det kännas kanon =) Är inte sugen på allt för jämnan som jag är annars och har ingen längtan efter nåt sött heller!Känner mig pigg och glad och peppad till max!Är bara lite orolig att det bara är ren vilja som gör att det känns så och att det jäkla suget ska komma smygandes tiilbaka om ett tag igen..... Men nu har jag iaf bestämt mig, dessa rackarns små(?) otäckingar som åker snålskjuts på mig ska väck nu!!
    Välkommen hit till oss!! Härligt att du bestämt dig att kämpa. Hur mycket vill du gå ner?..Själv har jag 30 kg jag vill bli kvitt, ett bra tag dit ännu..Har gått ner 4,5 kg hittills!! Kämpa på o lycka till!
  • mamma t 2

Till "En som njuter" och "Koko banan":::: STORT GRATTIS TJEJER!!! Bra jobbat. Kram

• mamma t 2

vita stenen skrev 2009-07-11 13:12:08 följande:

Någon här som äter reductil samtidigt som ni äter levaxin? Hur funkar det för er isf?
    Hej! Här är det en som äter Levaxin och Reductil..Har ätit Levaxin i 5 år nu, Reductil i 1,5 månad snart.. Funkar bra för mig, inget konstigt. Är det nåt du undrar över?.. Min läkare sa att det går helt bra att kombinera dessa,inga problem..
  • mamma t 2

I går var jag till dietisten, hade inte varit dit sedan 4 veckor tillbaka..Vägning och -1,2 sedan sist.. Totalt nu 4,9 kg..Det går sakta sakta neråt.. Tycker bara att jag är mera sugen nu och äter större portioner, håller på att falla tillbaka i gamla vanor, vill ju inte det! Tog upp det med dietisten (vikarie för min ordinarie).. och hon tyckte inte jag skulle höja dosen, utan kämpa lite x-tra!..Jag får ju kämpa som attans för att få bort godissuget inom mig HELA tiden...Vad tycker ni?.Ska jag kolla med läkaren på nytt vad han anser?..
    Hur går det för er andra i semesterperioden?..

• mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-07-15 01:00:32 följande:
    GRATTIS!!!Usch du samma här Men nu har jag sysselsatt mig dom senaste 3 dagarna och inte kommit in förrän 23 så då har det bara "glömts bort" Blir väl värre imorn då jag inte har nått direkt för mig Vet inte hur jag hade gjort med dr...Själv ska jag ju tillbaka i augusti så jag hade ju väntat, men det kanske inte du ska så då kanske man ska kolla igen eller????
    Ja, du det är inte lätt!..men jag måste kämpa vidare...vi får stötta varandra!. Hur mycket tror du att du gåttt ner?..Spännande i augusti när du går till doktorn, hoppas att det visar många MINUS för dig!!
  • mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-07-15 13:03:32 följande:
    Ja vi får stötta varann Tack, ja jag hoppas det men det känns inte så mycket nu faktiskt, men men...Får se va hon säger...Hur ska du göra med tab? Ringa dr eller?
    Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....
    GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
    Wow GRATTIS Bra jobbat...
  • mamma t 2

Vad duktig du är, "koko banan"! Verkligen!!

Var inne på Apoteket igår o hämtade en till ask med R, köpte även lactulos, tror jag den heter, mot min tröga mage..Men fy 17, vad äckligt densmakar..Bara soker!..Kanske därav namnet..? I kväll åker vi på semester 2 veckor t Finland. Ska bli skönt att komma bort lite mfamiljen o slappa träffa kompisar och släktingar...
    Jag ska t dietisten om 2 veckor o hoppas då att vågen visar 2-siffrigt...Hoppas att semestern inte sabbar bort mina 5 kilon..Eller rättare sagt JAG!!
    Tindra: Jag tror nog du har gått ner mer än vad du tror!..Jag hejar på dig!!! HEJA, HEJA...
    Ha det bra alla o fortsätt kämpa!!!Kram

• mamma t 2

Hej!
    Nu är jag tillbaka från 1,5 veckas semester..Bestämde mig för att hålla upp med Reductil ett tag...suget har kommit tillbaka o jag hade bara biverkningar..Ska till dietisten nu på måndag för vägning, hoppas ju på 2 siffrigt, emn kan nog säkert ha gått upp under semstern..Blääh! Få se hur jag ska jag ska fortsätta?..Om jag ska börja med R på nytt?..Har ju några kartonger här hemma som jag hämtat ut f Apoteket?..Vill ju så gärna gå ner ännu 20 kg, minst!
    Hur år det för er andra?..

• mamma t 2
    Tindra02 skrev 2009-07-29 17:01:01 följande:
    Duktiga ni är allihopa Jag är mycket tröttare på morgonen.Men är UPPE alleles för länge på kvällen istället Tycker för var dag som går, så funkar R sämre Är tillbaka i det gamla igen, men men...
    Ja, du..samma här..tillbaka i samma gamla spår..Vet inte vad jag ska ta mig till.! Hade hoppats att få en ny start med R och att de skulle var som ett hjälpmedel till att lära mig äta "rätt", funkade ett tag men nu är jag tillbaka.
    MEN, jag ger mig inte än!!! Vi får väl bara kämpa lite hårdare, eller hur?..
  • mamma t 2

Såja...var till dietisten idag och skrev ju tidigare att jag hade hoppats på 2-siffrigt nästa gång vi sågs..alltså idag..Men jag visste att inget hade hänt på vågen snarare tvärtom att det skulle visa + sedan jag slutade med R i och med semetsren för 2 veckor sedan..Och det gjorde det..hade gått upp + 0,8..
    Vi pratade om att öka dosen till 15 mg men det tyckte hon inte var någon vits...eftersom jag äter samma mängd mat som innan R..Hon tyckte bara att jag måste "ta mig i kragen" och försöka kämpa lite mer...)! Känns snopet, men det är ju det enda..R är ju inget mirakelpiller, utan JAG själv måste ta itu med det!...Visste det ju innan, så nu ska här köras för fulla muggar!!! Mera motion ska det bli, kanske går lättare när man börjar jobba nu from i morgon?..Hoppas kan man ju alltid och jag ger inte upp!!!!

• mamma t 2
    Knasiga morsan skrev 2009-08-09 13:43:04 följande:
    Jihaa... haha... Ställde mig på vågen idag och var lite nervös... Det är ju som sagt imorgon jag ska till läkaren och det är alltid nervöst, särskilt denna gång för det är första kontrollen jag har med honom nu sedan jag började på R. Men det kommer gå bra, det vet jag om. Men i alla fall så har jag minskat rätt mycket sedan i tisdags, ett kilo ner.. Så nu står min totala viktminskning på 9.1 kg bort. Känns toppen!! Den vikt jag fick fram idag på vågen (123.1) är den lägsta jag haft på flera år, vilket känns underbart! Det händer verkligen saker med min kropp också - det känns och märks!Jag rotade lite i garderoben idag för att se om jag hittade något mysigt att ha på mig idag när jag bara går hemma och lullar. Jag hittade då ett par, vad ska jag kalla det, "piratbyxor" från HM som är 4 år gamla, i lite stretch och tights-material men som är supersköna. Satte på mig dom och de satt hur bra som helst!! Sedan hittade jag en gammal tröja som varit för liten och som också den satt bra och när jag sedan gick för att titta på mig i spegeln så var det "HOPPSAN" som kom ur min mun... Haha... Jag såg riktigt FIN ut (enligt mig själv) och jag kände mig så glad och lycklig. Jag är verkligen på rätt väg nu! Det känns underbart... Jag märker i ansiktet också att jag har minskat. Mina ögon är mer öppna och inte nedtyngda av massa "fett" och skit.. Jag är smalare i ansiktet och ser gladare och mer harmonisk ut också!! Underbart!!
    GRATTIS till dina -kilon!! Härligt!! Du rasar i vikt, barvo tjejejn!
    Själv håller jag upp ett tag med Reductil, pga att jag känner ingen effekt av pillrena utan harde bara biverkningar...Men jag försöker att kämpa på egen hand!!!
    Har köpt kort på Friskis o Svettis , skrivit in mig VK en gång igen!...och får se hur det går..Men jag håller "koll" på er här innen och hejar stort för er!! Tillsammans kan vi, eller hur!! HEJA HEJA!!
  • mamma t 2

Hej igen!
    Gör ett nytt försök nu med R, efter 1,5 månads uppehåll..Pratade med en bekant i telefon igår som fick mig att börja med Reductil i maj..Hon har nu gått ner 16 kg!! Tog mig en funderare i förrgår och tänkte testa igen. Hoppas bara att mina biverkningar inte kommer tillbaka o blir outhärdliga som sist...
    Började alltså äta R igår...lika bra att knapra på dem , i stället att det ligger 2 kartonger i skåpet..Har ju lyckats hålla 5 kg som jag gick ner med Reductil första gången...nu ska ytterligare 10-15 kg bort...helst 25 kg bort..men jag får sätta upp mindre mål för att nå slutmålet..Är nu nere på 2 -siffrigt!!!Underbart..
    kommer åxå att vara mycket på VK- sidan, men jag kommer att skriva o följa er här inne..Heja heja heja!!!!

• mamma t 2

Hej!
    Kom just från en härlig joggingrunda i skogen varvat med rask promenad..Det är min lediga måndag från jobbet och jag har "förvaltat" den väl..hittills. Jag vet inte vad det tog åt mig..jag sprang i 35 min! totlat varvat med 20 min ytterligare promenad. Det gick förvånansvärt lätt! Med bra musik går det bättre. Ställde mig på vågen och det visade -1,2 sedan i onsdags! Härligt..Inga större biverkningar ännu, hoppas de håller sig borta denna gång-
    Matlusten är lite mindre, har kvar lite sötsug..Kämpar vidare..Hur har det gått för er andra då?..

"Koko Banan": Vad duktig du är!! Härligt när man kan ha en mindre storlek i kläderna.! Då blir man peppad av att fortsätta, eller hur?..Jag hejar på dig!! (Och alla andra här inne..:) )

Svar på tråden Reductil