• zleepy

Reductil

Knasiga morsan skrev 2009-07-06 11:19:15 följande:
    Förresten en liten fråga.. Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela.. I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det.. Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta? Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..
    Jag har inte dragit ner jättemycket på portionerna, tar väl ungefär lika mycket som förut, men nu blir det alltid kvar en skvätt på tallriken. Annars så är väl största skillnaden att jag inte äter massa godis och sånt utan försöker hålla mig till nyttiga mellanmål. Min sambo brukar bara fråga om jag verkligen blivit mätt när det fortfarande är mat kvar på tallriken, men skulle jag bara äta pyttelite skulle han kanske bli lite orolig att jag inte får i mig tillräckligt med näring och så.

Och min mage har ständigt varit knasig också, har haft stressmage i evigheter så för min del är det ingen större skillnad, eller jo lite hårdare kan det bli ibland..

Vet inte riktigt hur mycket jag ska gå ner, om man ska följa BMI så är det en hel del, men då jag har rätt så ok fettprocent vet jag inte riktigt hur mycket som behövs innan jag känner mig nöjd, musklerna vill jag ju liksom ha kvar! Men siktar väl på en 15-20 kg.
  • zleepy
    Turvann skrev 2009-07-08 09:16:54 följande:
    Hej var hos läkaren i går pga av mycke svår panikångest, han försökte att övettala mig om att börja med antidepresiva tabletter igen. (har haft ett uppehåll på 3 månader och har mått strålande tills i förrgår och i går. ville verkligen inte börja med dem aav två andledningar. 1 fick sådana svåra depretioner som biverkningar när jag började med dem sist, och att jag nu inte längre har någon deprition. 2 vill inte sluta med mina redutil, då man inte kan kompinera dessa två. När jag sa det sist nämnda sa han att de vist gick att kombinera om man bara åt en svag dos. är det nägon som har fått samma besked? I vilket fall som helst tänker jag inte börja med dem då jag i vanliga fall mår bra. Behövde bara få skriva av mig lite. Kram
    Jobbigt att du fick panikångest, har också det, men det har blivit mycket bättre på sistone. Jag äter 40 mg Fluoxetin nu, och det gick bra för min läkare, och jag har inte märkt av några konstigheter. Men känner du att du inte vill börja äta de igen så gör inte det, men skulle du känna längre fram att det kanske behövs så går det bra att kombinera, även om det inte rekommenderas i fass, men så länge man gör det i samråd med sin läkare så är det ok. Ta hand om dig! kram
  • zleepy

Grattis till En som njuter och koko banan!! Kanonresultat ju!

Själv har man ju gått upp 0,4 kg sen i förrgår, huvva Hoppas verkligen inte de goda tiderna har tagit slut för min del nu.. Har ju knappt ätit i två veckor. Får ta tag i träning med hårdhandskarna nu..

• zleepy

Humran: Tack för dina positiva ord, får en att kämpa vidare!

koko banan och Tindra02: Tack för peppen, får gå på toa ordentligt innan jag väger mig nästa gång, hehe!

• zleepy
    Turvann skrev 2009-07-08 19:51:07 följande:
    Äter du fluoxetin för just panik ångest? Jag åt zoloft för deprition som jag inte känner att jag lider av längre. Hörde att just zoloft inte är specielt bra för just panikångest utan mer för deprition. Varför vill han då skriva ut dessa till mig ?
    Jag äter fluoxetin i första hand för depression. Har sobril som jag tar när panikångesten blir för jobbig. Prata med honom att du hellre vill ha något som är mer för panikångesten, har hört att Efexor brukar fungera bra för många med panikångest. Eller om du kan få något lugnande du kan ta vid attackerna specifikt om du inte vill medicinera på heltid.
  • zleepy
    Turvann skrev 2009-07-09 08:35:52 följande:
    Jag har ätit atarax mot mina panikångest förrut men jag blir så kolosalt trött av dem att jag måste sova, vilket inte funkar alltid då man är ensamstående på heltid
    Näe det funkar ju inte! Har också provat en massa olika och av vissa blev jag så utslagen att jag knappt gick att väcka. Men tyvärr är det ju så att alla reagerar olika på medicinerna och det kan ta måånga turer med olika sorter innan man hittar någon som passar en själv. Det är jobbigt, och lätt att man mår sämre när det inte känns som att det inte finns något som hjälper, men ta ett snack med läkaren och stå på dig för att få den hjälp du behöver och har rätt till!
  • zleepy

Jo det låter verkligen lite underligt att bli rekommenderad att äta vitt bröd som innehåller så mycket snabba kolhydrater. Jag har nästan helt slutat äta bröd nu, trodde jag skulle sakna det mer, men så länge jag äter pasta och ris så känns det helt ok.

Och det som du Humran säger håller jag verkligen med om! Var med i viktklubb.se för ett tag sen, och det jag hade mest nytta av där var att man fick så bra koll på hur mycket saker verkligen innehöll. Lite jobbigt att hålla på att väga och registrera allt man äter så det orkade jag bara med ett par veckor, men man lärde sig efter ett tag ungefär hur mycket man kunde äta.

• zleepy

mamma t 2 skrev 2009-07-15 16:34:01 följande:

Nämen vart tog mitt inlägg vägen, skumt!...
    Mysko!
    Det du skrev hamnade i citatet ser det ut som. Om du skrev såhär:

Tror jag ska försöka kämpa ett tag till med mina 10 mg....
    GRATTIS Koko Banan till dina fantastiska 5,2 kg!!!Bra jobbat verkligen.
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-17 16:35:50 följande:
    Tjo! Nere på 126,2 kg idag!! Vilket innebär att jag har minskat 6 kg på 2 veckor och 3 dagar.. Har som mål att när jag ska till min läkare den 10:e augusti så ska jag allt visa att jag har gått ner 10 kg.. Borde inte vara omöjligt! hehe.. Men har märkt det att när jag äter för lite mat under en dag går jag inte ner lika mycket i vikt som jag gör när jag äter lite mer. (alltså det är inte stora portioner ändå jag äter). Men det är ändå viktigt att äta bra och riktigt!!
    Wow, vad duktig du är!
  • zleepy

Här har allt stått stilla i flera dagar nu, vill verkligen inte att det ska sluta funka på mig. Känns som om jag borde öka dosen men min läkare är på semester just nu så jag får snällt vänta tills jag ska dit om en månad typ. Är bara rädd att det ska sluta funka och jag ska gå upp de futtiga kilon jag har lyckats bli av med tills jag ska tillbaka dit. För kravet att jag skulle få fortsätta med dem var att jag skulle gå ner typ 3 kilo minst. Och jag har minskat 3,7 kilo så jag har ju inte så stor marginal.. :S

koko banan: Åh superkul att shortsen trillar ner ju! Då får man ju verkligen svart på vitt att man har blivit mindre! :D

Tindra02: Nu är det väl inte så lång tid kvar tills du ska tillbaka och väga dig??

• zleepy
    Tindra02 skrev 2009-07-23 22:50:06 följande:
    Ja men det är väl jättebra med 3,7 tycker du är duktig Nä hon skulle kalla mig i augusti så det hoppas jag hon gör
    Tack, känns bara så futtigt ibland, men det är väl för man blev bortskämd de första dagarna när det gick undan, och så läser man om folk som det bara rasar av på. Men jag ska fortsätta kämpa, tror jag har minskat lite i midjemåttet iaf!

Mm, annars får du ligga på själv och tjata om det dröjer! nyfiken på hur det har gått för dig ju! Och det måste ju du också vara såklart!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-07-29 09:45:22 följande:
    Nu verkar jag vara inne på rätt spår igen! hehe... Nu visar det på minus på vågen igen och det är jag mycket glad och nöjd över.. Skulle tagit sovmorgon igår och även idag och särskilt idag då jag jobbade kvällen igår och kom inte i säng förrän efter 23.30 - men imorse vaknar jag av att makens väckarklocka tjuter och då var klockan runt 6.30... Så jag ligger och drar mig lite och puttar lite då och då på gubben för att han ska stänga av alarmet.. Men efter det var det för sent att somna om. helt hopplöst! Men jag har märkt det att jag sover mindre på R än vad jag gjorde innan. Men jag är ändå pigg och glad när jag vaknar... Idag blir det pasta och en pastasås med bland annat kyckling i till middag. Hoppas att det ska bli gott!
    Härligt! Det går ju kanonbra för dig! Jag har också märkt att jag vaknar tidigt på morgonen och känner mig rätt pigg, som jag aldrig annars gjort, är en rejäl kvällsmänniska!
  • zleepy

Hej alla gamla och nya!

För min del så kändes det som om R slutat verka, då jag var lika hungrig som innan typ, så nu har jag börjat med LCHF istället för att se om det kan vara något för mig. Min läkare har ju semester så jag kunde inte rådfråga honom om dosen och så, så då blev det eget initiativ till att byta till LCHF. Men ska tillbaka till honom om en vecka och får väl diskutera då huruvida jag ska fortsätta med R och höja dosen eller inte.

Härligt att läsa om er som det har gått så bra för i alla fall! Grattis!

• zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-10 23:03:16 följande:
    Då ligger vi på samma nivå Kanske ska ta kontakt själv istället Du får gärna berätta dina framsteg ändå här
    Jobbigt att det är tufft för dig! Aah det tycker jag du ska göra, nu är det ju augusti! Du kanske behöver höja dosen eftersom det funkade bra i början för dig.

I början med LCHF gick det bra, tappade ett par kilon, mest var ju vatten, men det var skönt att kunna äta tills man var mätt och ändå gå ner. Sen har det blivit några gånger med fusk då det har pendlat upp och ner, har så taskig disciplin och har svårt att berätta för folk att man har valt denna lite kontroversiella metod och då är det knepigt att säga att man inte äter det och det.. Har visserligen inte berättat att jag äter R heller, bara min sambo som vet om det.

Skriver gärna in mig på viktlistan du ordnade. Äntligen har det hänt nåt med midjemåttet som suttit som sten förut, jag samlar nämligen allt fett där och nu har det minskat med några centimeter, det är himla skönt!
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-08-14 20:58:23 följande:
    Ska förresten ner på stan i nästa vecka och se om jag kan hitta ett par byxor och en tröja att köpa till mig. unna mig det helt enkelt. Då de kläder jag har nu är för stora och inte sitter ett dugg snyggt på mig. Sedan är jag inte heller så aktiv med att handla kläder, inte sedan jag blev tjock så det är gamla kläder också som jag har här hemma. Satte dock på mig ett par byxor från H&M som är strl 52 och som är lite mindre i storleken och dessa satt löst på mig!!! (kan ju tillägga att jag innan haft strl 54 och de suttit tajt)
    Grattis!! Måste va sån himla skön känsla!!
  • zleepy

Skulle ha varit på återbesök hos läkaren idag och frågat om jag kan öka dosen, men självklart så ringer en sköterska och säger att han har blivit sjuk, typiskt..!! Nu måste jag kämpa mig igenom en vecka till, och tror inte ens att jag har tabletter så det räcker till på måndag när jag fick en ny tid. Får försöka ringa honom om ett par dar och se om han kan hjälpa mig tidigare.

• zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-18 00:02:39 följande:
    Sååå typiskt... Måste med ändra min tid, har inte heller tab så det räcker Hur täånker dom egentligen???
    Ingen aning, verkar ju inte som att man måste va supersmart för att sitta och planera in läkarbesök åt folk..!
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-18 15:32:38 följande:
    nä... Ändrade min tid, fick senare ej tidigare Men sen har ju R inte varit så super på mig. Men sen ska jag inte skylla på dom, är nog mycket mitt eget fel...
    Men typiskt..
    Näe inte på mig heller.. Eller jo, de första veckorna gick det ju rätt så bra, men sen har det bara gått utför.. Försökte få nya tabletter utskrivna, men det fick jag vänta med tills jag hade träffat läkaren på måndag, men pillrena tar slut på fredag..
  • zleepy
    Tindra02 skrev 2009-08-19 16:39:38 följande:
    Mina tar slut på mån Skönt, då är det iaf bara över helgen, tur det
    Usch då, när fick du den nya tiden till läkaren?
    Jo, verkligen, hoppas bara man inte får några utsättningsproblem.
  • zleepy
    Knasiga morsan skrev 2009-08-22 17:59:15 följande:
    Har lagt upp lite bilder nu i mitt fotoalbum. Inte för att bilderna gör mig någon rättvisa men det är i alla fall några bilder på min startvikt runt 135 kg och sedan några bilder på mig nu när jag väger runt 121 kg. Tyvärr har jag en pösig tröja (som en gång i tiden suttit slickad på mig) så det kan göra att jag ser lite större ut än vad jag egentligen är. Men visst, hehe, jag är ju ändå stor! Snart dags för middag känner jag. har ätit på tok för lite idag och känner hur huvudvärken kommer smygandes och att jag börjar bli lite trött.. Inget som lite mat kan råda bot på. Kram till er alla - ni är underbara!! Kämpa på!!
    Ojj vilken skillnad det har blivit i ansiktet på dig!! Håller med Tindra, du är jättefin! :-P
Svar på tråden Reductil