Reductil
Knasiga morsan skrev 2009-07-06 11:19:15 följande:
Förresten en liten fråga.. Alltså jag vet inte hur ni har det där hemma men här hos mig i alla fall bor jag ihop med min man som är lite väl orolig av sig. Han vet nämligen om att jag en gång i tiden haft en ätstörning och jag har tidigare försökt gå ner i vikt genom typ viktklubb och då har han ansett att jag har gått till överdrift med det hela.. I alla fall så äter jag ju nu betydligt mindre än innan och han tycker det är jättedumt att jag dragit ner på mina portioner och börjar genast att gnälla och oroa sig och menar på att "om du utvecklar något nu så spolar jag ner tabletterna och sedan går jag. Då ser du mig inte mer". Jättejobbigt läge och jag vet inte.. Jag äter tills jag känner mig nöjd och det är inte "mycket" som krävs för det.. Har ni dragit ner mycket på era portioner? Vad säger era respektive om detta? Kanske bara jag som har en orolig man.. hehe..
Jag har inte dragit ner jättemycket på portionerna, tar väl ungefär lika mycket som förut, men nu blir det alltid kvar en skvätt på tallriken. Annars så är väl största skillnaden att jag inte äter massa godis och sånt utan försöker hålla mig till nyttiga mellanmål. Min sambo brukar bara fråga om jag verkligen blivit mätt när det fortfarande är mat kvar på tallriken, men skulle jag bara äta pyttelite skulle han kanske bli lite orolig att jag inte får i mig tillräckligt med näring och så.
Och min mage har ständigt varit knasig också, har haft stressmage i evigheter så för min del är det ingen större skillnad, eller jo lite hårdare kan det bli ibland..
Vet inte riktigt hur mycket jag ska gå ner, om man ska följa BMI så är det en hel del, men då jag har rätt så ok fettprocent vet jag inte riktigt hur mycket som behövs innan jag känner mig nöjd, musklerna vill jag ju liksom ha kvar!

Men siktar väl på en 15-20 kg.