• Anonym (Torris)

Blir inte våt efter graviditet o förlossningen

Jag har ett enligt mig rätt stort problem. Jag kan inte bli våt längre :( innan graviditeten hade jag inga problem snarare tvärtom men nu hur man än gör vare sig sambon eller jag själv leker där nere blir de inte vått. De är fruktansvärt irriterande när man har sexlust för två :) vad kan man göra eller är de bara glidmedel som gäller? De är 9månader sedan jag fick barn

• Svar på tråden Blir inte våt efter graviditet o förlossningen
  • Anonym

Min barnmorska sa att det beror på något hormon som frigörs när man ammar. Hon sa att när man slutar amma så blir det som vanligt igen.

• Anonym (Torris)
    Anonym skrev 2009-05-28 13:18:54 följande:
    Min barnmorska sa att det beror på något hormon som frigörs när man ammar. Hon sa att när man slutar amma så blir det som vanligt igen.
    men jag ahr inte ammat på 5månader nu..
  • Anonym

Jag blev väldigt torr´unde rmin graviditet och ett par månader efter. använd ett silikonbaserat glidmedel tills det är som vanligt igen. för min del återgick det till det normala efter ett par månader.

• Ellatösen

Jag blir knappt våt när jag äter p-piller

• Anonym

Jag födde barn för dygt 2år sen och jag blir fortfarande inte våt.. Ammade bara i 10dagar, så det beror knappast på det..
    Blev alltid plaskvåt innan, så jag vet inte vad det beror på.
    Min man tror att det är fel på honom, vilket det absolut inte är..

Är trött på att alltid använda glidmedel...

• Anonym

Jag fick samma problem efter jag sutade med p-pillena för några år sedan..det är så irriterande när man vill men det känns så jobbigt!!

Är det någon som har några bra förslag??

• Anonym

Använd olja, fiukar jätte bra och känns så skönt för både dej själv och din man. Vanlig babyolja funkar utmärkt.

Det är inget konstigt att man har svårt att bli våt ett bra tag efter en förlossning.

Svar på tråden Blir inte våt efter graviditet o förlossningen