jag vet inte om jag känner på "fel" sätt på magen...beroende på hur mkt jag spänner musklerna så går det att få fler fingrar emellan...kanske ska det vara så.
dessutom: delade magmuskler brukar väl först kännas EFTER att magen vuxit och sedan krympt igen (efter förlossningen), inte medan den är tjock (gravid) väl? så det borde inte vara delade magmuskler fast det känns läskigt...
(här kommer en lång utläggning om "symptomen" jag har för den som är intresserad... :P
jag har gått upp ca 3 kg i vikt, är annars smal, sedan febrauri. känner mig inte direkt tjockare, svullna bröst har jag haft sedan ngn månad tillbaka och vuxit lite runt baken.
men jag slutade med ppiller i december. det var efter det som jag började få skumma "symptom". började med en ny ppillersort sedan (januari/febrauri till april/maj)och symptomen har suttit i...
läste den här tråden: www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-1-35/m44145211-5.html
hon nämner diverse symptom, som jag har med. men de kan ju bero på andra saker, som att sluta med ppiller. har även haft (kortvarig och lite) mens varje månad (förutom från december till februari)
har även bla bröstförändringar: pigmentförändringar, synliga blodådror...
det jobbigaste är min mage. två av mina tidigare lösa byxor kan jag fortfarande ha, men det är knappt...och jag måste ha lösa tröjor för magen putar så...ser inte klokt ut...
läste i den tråden också att om man är gravid så ska livmodern bli hård vid orgasm,men jag känner inget sånt...
lite rädd blev jag av att läsa tråden eftersom ngn nämner hormonproducerande tumör. kanske är det det jag har...
har gravtestat 3-4 ggr:negativt. med ca en månads mellanrum eftersom det har dykt upp nya symptom lite då och då, som jag tyckt tytt på graviditet, emn sedan hittat en annan förklaring till. med andra ord var det ett tag sedan jag testade...
anledningen till att jag inte kollat upp detta är att jag hittat förklaringar/bortförklaringar på mina symptom, jag har sökt på nätet mm. (tex så kan man få hormonrand på magen av ppiller...) min mage har krånglat lite innan och därför har jag tänkt att det kanske har varit därför den har varit putig, emn nu är det konstigt att den fortfarande är så...)
men nu ska jag kolla upp detta hos läkare, nästa vecka förhoppningsvis. känns ganska jobbigt men jag måste få veta vad detta är...