• Anonym

Hög puls

Jag är gravid i vecka 25 och har haft hög puls i flera dagar nu, ibland känns det lite obehagligt.

Kan det vara så att jag har högt blod tryck? Ska till BM nästa vecka så då får jag ju veta. Men tänkte höra om nån av er har varit med om liknade och varför ni hade så hög puls?

• Svar på tråden Hög puls
  • Anonym

Hm, hög puls är ju snarare ett tecken på lågt blodtryck.

• Centrumhets

Undrar jag med... Jag har hög puls på morgonen efter att jag ätit frukost, vet inte vad det beror på. Glömmer alltid att ta upp det med barnmorskan :-S

• Lillsnörpa

Jag hade hög puls under min graviditet, kommer inte ihåg i exakt vilken vecka det började men andra halvan i alla fall. Hade runt 100 i vilopuls mot normala 55... Jag har väldigt lågt blodtryck, vet inte hur det spelar in. Till mig sa de i alla fall att det var helt ofarligt...

• Eisa
    Centrumhets skrev 2009-05-28 13:50:01 följande:
    Undrar jag med... Jag har hög puls på morgonen efter att jag ätit frukost, vet inte vad det beror på. Glömmer alltid att ta upp det med barnmorskan :-S
    Det har jag med, fast jag inte är gravid. Det slutade sen jag började äta bara yoghurt, hårdbröd, smör och frukt till frukost. Allt annat ger mig hjärtklappning. Testa vetja.
  • Centrumhets
    Eisa skrev 2009-05-28 14:01:22 följande:
    Det har jag med, fast jag inte är gravid. Det slutade sen jag började äta bara yoghurt, hårdbröd, smör och frukt till frukost. Allt annat ger mig hjärtklappning. Testa vetja.
    Okej, jo jag har provat att variera kosten men det verkar inte göra någon skillnad. Det enda jag märkt är att jag mår extra dåligt när jag dricker mjölk, därför dricker jag alltid vatten till frukost nu.
    Är iofs helt säker på att det har med graviditeten att göra för har aldrig detta problem annars.
  • Mammut och Papput
    Centrumhets skrev 2009-05-28 16:36:02 följande:
    Okej, jo jag har provat att variera kosten men det verkar inte göra någon skillnad. Det enda jag märkt är att jag mår extra dåligt när jag dricker mjölk, därför dricker jag alltid vatten till frukost nu. Är iofs helt säker på att det har med graviditeten att göra för har aldrig detta problem annars.
    Dricker du tillräckligt då? Nu har du ju mer blodvolym också!
  • Centrumhets

Mammut och Papput skrev 2009-05-28 16:38:33 följande:

Dricker du tillräckligt då? Nu har du ju mer blodvolym också!
    Nej, det kanske jag inte gör, jag tycker jag dricker och dricker men känner mig alltid lite uttorkad..
Svar på tråden Hög puls