• elisa eliza

När börjar barn att bara ta en tupplur mitt på dagen?

När börjar barn bara sova en gång om dagen?

Vår pojke på 11 mån har haft en timmes förmiddags lur och en timmes eftermiddags lur. Minst.
    Men vi funderar på att bara ha en lur om dagen för han sover så dåligt på nätterna.
    Kan ju bero på att han får för mycket sömn på dagarna....

• Svar på tråden När börjar barn att bara ta en tupplur mitt på dagen?
  • Malloy

Min son är nu 15 mån och sömnen har funkat bra tills ca. 1 år. Nu är han i samma fas, för mycket med en tupplur på förmiddagen och eftermiddagssömn, för trött med bara ett sovpass... Svårt å få det rätt, men vet sedan tidigare att det löser sej snart av sej själv.

• Mollemupp

Min tjej sover 2 ggr per dag, och hon är snart 10 månader. Men jag tycker mig märka på vänners barn runtomkring att dom börjar sova 1 gång per dag när dom är ca 1 år gamla. Men det stämmer säkert inte in på alla..

• mamma2kids

kommer inte ihåg exakt men när mina började dagis (13mån) så har det inte sovit mer än 1 gång.

• elisa eliza

Tack för goda svar.
    Han har sovit en gång om dagen nu i två dagar och jag tycker han sover bättre
    på natten av det så jag provar att hålla fast vid det.

• ninnione

min var runt 12-13 månader. men sen finns det fortfarande dagar när hon sover 2 gånger, men de är de gångerna hon vaknat extremt tidigt av någon anledning, när hon sover som hon brukar sover hon en gång på dagen.

• E L I

vår son sov 3 ggr/dag när han var 1 år... så drog vi ner till 2 ggr kanske när han var 14-15 månder och vid strax innan 1½ år sov han 1 gång per dag om jag inte minns fel...

Svar på tråden När börjar barn att bara ta en tupplur mitt på dagen?