• Emma La

Springcykel i Sthlm?

Är det ngn som vet var man kan köpa en springcykel i Sthlm? Vi funderar på om det kan vara ngt för vår tjej, som fyller två i juli. Tror inte att en trehjuling skulle vara ngt. Men det skulle vara kul om hon fick testa en springcykel, innan man beställer eller köper en.

• Svar på tråden Springcykel i Sthlm?
  • Maria R

tror att de finns hyfsta billiga på biltema. Men tror du att en två åring klarar av en springcykel? Jag har en treåring och en två åring hemma och jag hade tänkt köpa en till treåringen. Men jag kanske har ovanligt tröga barn

• Emma La

Vår tjej är inte så akrobatisk heller direkt, så därför skulle vi vilja testa en springcykel o så får vi se hur det går.Ska kolla biltema. Tack för tipset!

• SuzyQgirl

Jag har precis beställt en springcykel från Tysklad till min dotter (2år) så jag har kikat runt lite innan, inte i Sthlm men i kända kedjor så de bör ju finnas där också. Det här är vad jag kom fram till:
    Den på biltema tycker jag personligen ser ut som ej pojkcykel så därför har inte jag köpt den till min dotter. Men den är tuff i modellen. Toys R us har också en springcykel till bra pris. (Röd&Gul, sisådär ser den ut) Där ligger de på ca 500kr.
    På Barnens Hus har jag sett för ca.400kr (fanns blå eller rosa)
    Den sistnämnda hade jag nog köpt om jag inte redan hade beställt från Tysklad.

• lövet

www.springcykel.se hemsidan finns en list på alla återförsäljare för det märket - finns många i stockholm. Själv gillar jag www.balanshoj.se cyklarna. Vår dotter fick en balanshoj när hon nyllt 2 men då hade hon lite svårt för det och fick inte till tekniken - i år är hon 3 och nu behärskar hon den fullt ut. Tycker att springcykel är kanonbra och dottern var urmallig redan förra sommaren över att hon hade en egen cykel som ser riktig ut även hon hon då aldrig fick upp några hastigheter eller kunde släppa föttern. Känner mig tveksam till biltemas - såg lite rapplig ut.

• Maria R

Såg idag att det fanns en på ICA Maxi för 598 kr- såg ganska robust och bra ut.

Svar på tråden Springcykel i Sthlm?