• Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • Argo

Synthtofs var ju en märklig grej.

Man klippte håret helt normalt, sånär som på en liten bit som bara fick växa och växa och ... Sedan hängde den där och dinglade. Gärna färgad. Jag tror det var Howard Jones som var förebild.

*nä jag var inte synthare*

• mångmamma

Knallrosa plastsmycken!
    Axelvaddar!
    Tv serien "V"!
    Underbara höjdpunkter, tycker jag som faktiskt gillade 80-talet!

• mångmamma
    Argo skrev 2009-05-28 21:09:41 följande:
    Synthtofs var ju en märklig grej.Man klippte håret helt normalt, sånär som på en liten bit som bara fick växa och växa och ... Sedan hängde den där och dinglade. Gärna färgad. Jag tror det var Howard Jones som var förebild.*nä jag var inte synthare*
    ÅH! allt vad synth hette, så klart!
    Älskade musiken!
    Uteställena;(i Stockholm) bistro Bohem, Ritz och Midas.
  • Tullemi

Permanent, SprayBlond, alla produkter från Jane Hellen.
    Uppvikta ärmar på jeansjackan (stentvättad), mintgrönt. Minns en lustig plastväska som jag (och alla andra) hade. Man fick liksom sätta ihop den själv och den var rutmönstrad, som en korg och den fanns i olika färger och storlekar. Någon som hade ne sån?

• hysterica1975

blå mascara och man hade blå OCH rosa ögonskugga samtidigt... hu

• hysterica1975
    Tullemi skrev 2009-05-28 21:13:30 följande:
    Permanent, SprayBlond, alla produkter från Jane Hellen.Uppvikta ärmar på jeansjackan (stentvättad), mintgrönt. Minns en lustig plastväska som jag (och alla andra) hade. Man fick liksom sätta ihop den själv och den var rutmönstrad, som en korg och den fanns i olika färger och storlekar. Någon som hade ne sån?
    ha ha.. jag hade sån. en orange...
  • Fjuppan
    Tullemi skrev 2009-05-28 21:13:30 följande:
    Permanent, SprayBlond, alla produkter från Jane Hellen. Uppvikta ärmar på jeansjackan (stentvättad), mintgrönt. Minns en lustig plastväska som jag (och alla andra) hade. Man fick liksom sätta ihop den själv och den var rutmönstrad, som en korg och den fanns i olika färger och storlekar. Någon som hade ne sån?
    Jag hade en sådan väska..en vit! Had matchande plastskor till också...pumpsliknande saker fast utan klack. Minns också att adidasoveraller var omåttligt poppis, likaså tubsockor (gärna nedtryckta i ett par loafers med fransar (killar)). Vi tittade på Cosby och Razzel efter att ha ätit den givna fredagsmiddagen kassler med ananas.
  • Bedhead

Väldigt tunna, vita bomullsbyxor som man drog upp mellan blygdläpparna och knöt en lite knut på längst ner.

• Tullemi
    Bedhead skrev 2009-05-28 21:21:20 följande:
    Väldigt tunna, vita bomullsbyxor som man drog upp mellan blygdläpparna och knöt en lite knut på längst ner.
    Hahaha , fasiken, dom minns inte jag. Jag minns bara skipantsen som satt på ett liknande sätt i skrevet. Jag hade fräck text på högerbenet dessutom. Och mockastövlar med fransar, kornblå var dom.
  • Bedhead
    Tullemi skrev 2009-05-28 21:24:57 följande:
    Hahaha , fasiken, dom minns inte jag. Jag minns bara skipantsen som satt på ett liknande sätt i skrevet. Jag hade fräck text på högerbenet dessutom. Och mockastövlar med fransar, kornblå var dom.
    Det kan ha varit ett lokalt mode i Östersund.
Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D