Inlägg från: Tullemi |Visa alla inlägg
  • Tullemi

Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D

Här kan vi påminna varandra om 80-talets höjdpunkter/bottennapp när det gäller tex mode, smink, musik, mat och andra roliga produkter. Så skriv på....

• Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D
  • Tullemi

Permanent, SprayBlond, alla produkter från Jane Hellen.
    Uppvikta ärmar på jeansjackan (stentvättad), mintgrönt. Minns en lustig plastväska som jag (och alla andra) hade. Man fick liksom sätta ihop den själv och den var rutmönstrad, som en korg och den fanns i olika färger och storlekar. Någon som hade ne sån?

• Tullemi
    Bedhead skrev 2009-05-28 21:21:20 följande:
    Väldigt tunna, vita bomullsbyxor som man drog upp mellan blygdläpparna och knöt en lite knut på längst ner.
    Hahaha , fasiken, dom minns inte jag. Jag minns bara skipantsen som satt på ett liknande sätt i skrevet. Jag hade fräck text på högerbenet dessutom. Och mockastövlar med fransar, kornblå var dom.
  • Tullemi

Det fanns nån klädserie som hette "Takano" eller nåt liknande. Fast jag minns inte vilken affär som sålde dom, bara att jag tyckte att dessa joggingplagg var skitfräcka. det var ganska många plagg i detta collegetyget (heter det så?). Jag hade en skrikgrön lång munkjacka, lång ner till knäna.

• Tullemi

Jag köpte min första riktigta parfym och den hette "LouLou" och luktade starkt som attan. En blå flaska.

• Tullemi

Vi sydde in kilar i våra jeans. Dessa kilar var i ett mönstrat färgglatt tyg. Även en snurrad snusnäsduk åkte på. På fötterna: Cowboyboots utan skaft *fyyyy*.

• Tullemi
    LAV0LINA skrev 2009-05-28 22:08:38 följande:
    Är det 80-tal?? De var ju jättepoppis då jag på 90-talet gick i högstadiet!
    En långlivad produkt tydligen
  • Tullemi
    Mymlan80 skrev 2009-05-29 17:05:46 följande:
    Läsken Vira Blåtira
    Kiwiga Kruse
  • Tullemi

Vi hade t.o.m speciella danssteg och vi gjorde nåt käck grej med armen när vi dansade till denna:

">

Enjoy

Svar på tråden Saker vi (tyvärr ?) minns från 80-talet :-D