• trebarsmamma

min vovves pruttar stinker varför

allstå när han pruttar så stinker det verkligen illa,har bara haft han i några dagar, han äter hills valp foder,

• Svar på tråden min vovves pruttar stinker varför
  • Forbiddenrage

Är det konstigt att det luktar illa när någon fiser?

• Liten Milla

Haha då skulle du känt min hunds fina doft...Jag har ALDRIG känt något liknande!
    Haha helt normalt!Dock liiite snuskigt ;)

• o0Marie0o

hudars fisar luktar ju sjukt illa=)

Det slår emot en som en vägg o det sticker i nästan o nästan tåras i ögonen!

De flesta vovvars fisar är så illa:P

• trebarsmamma

jo men han fiser ju hela tiden, jag vet att dom kan stinka illa, men att han ska göra det med bara några minuters uppehåll,

träffade en tant ute på sista rundan nyss och hos sa att det kan vara fodret,

• iii

Det kan absolut vara fodert. Han har kanske lite känslig mage och ett annat foder hade kanske passat bättre. Mina hundar fiser aldrig, iallafall inte så att man märker det. Med fel foder har det däremot hänt, men det har jag sett som ett tecken på att det inte är rätt mat för dom och därför bytat, vilket har fungerat.

• Imox

Har en hund som är spannmåls och kyckling allergiker han fes så jävla illa så man häll på och dö!! Sen hade han exem och klåda och extremt hårfällning..

Visst att det luktar illa om fisar, men du kan pröva ett foder för känsliga magar och se om det blir bättre! Typ lam och ris foder

• Mumin80

Ger ni honom något hundgodis, tuggben, "människomat" som matrester å sånt? Gäller visserligen lite äldre hundar, men svärföräldrarnas vovve fes ofta och stinkande, och hon matades med lite allt möjligt. Vår vovve, som bara får torrfoder och nåt hundgodis ibland, fiser nästan aldrig och dom luktar ännu mer sällan.

• trebarsmamma

nä eller jo idag gav jag han lite korv, men när han kom så gav jag inge annat och inte den förra ägaren häller, för jag frågade om han brukar få vanlig mat, och hon sa nä, men idag har han inte fisit lika mycket,

jag tror att när han är lite skit nödig så pruttar han äkligt, för han bajsar 5-6 gånger om dagen, så när jag tycker att det börjar bli för jobbigt för allt stinkade så han så går vi ut och då bajsar han, men idag har han bara bajsat 2 gånger än så länge,

men förra ägaren sa faktiskt att han stinker värre en en karl så han har nog fisit så hela tiden, men jag ska prova med nytt foder och så

• Empan81

Ha ha ha Luktar dina fisar hallon då eller?? (f´låt kunde inte låta bli.)

Svar på tråden min vovves pruttar stinker varför