Inlägg från: Jonna74 |Visa alla inlägg
  • Jonna74

frågor till er som har en Hästens-säng

Hej!
    Vi köpte våra hästens sängar för ca 1 år sen och vi har aldrig sovit så gott i våra liv som nu!
    Toppensängar, verkligen, och värt varenda krona!

Vad det gäller det här med att han rekomenderar mediummadrass när du är gravid förstår jag inte riktigt, för precis som nån annan skrev så är det ju under en så pass kort tid. Jag hade nog valt madrassen utrifrån min vikt jag hade innan jag blev gravid isåfall.
    Vi fick prova ut madrassen i butiken, då försäljaren bad oss lägga oss ner, så kollade han hur kroppshållningen blev. Jag fick ha en medium och min man en fast eftersom han är tyngre.

Vi har också 2 st 90 madrasser, och det måste vi eftersom jag har medium och maken fast. Vi valde en tjockare bäddmadrass med hästtagel och vi känner inte av skarven överhuvudtaget! Jättebra!

Rengörningen vet jag tyvärr inget om. Men jag kommer att ha plastad frotté för att skydda, främst nu för att jag vill skydda madrassen ifall mitt vatten kommer att gå under natten (i slutet av graviditetten). Och sen kommer jag nog även att lägga i det när barnet blir större och vill sussa hos oss.

Kram och lycka till! Du kommer inte att ångra dig.

Jonna

Svar på tråden frågor till er som har en Hästens-säng