Inlägg från: Henrik74 |Visa alla inlägg
  • Henrik74

frågor till er som har en Hästens-säng

För det första låt mig berätta lite om mig.

Jag har jobbat med sängar som försäljare i över 10 år. Jag har haft 3 st. olika Hästen sängar som jag sovit i och testat under olika perioder. Jag har testat Jensen sängar, Wonderland, Ekens och Carpe Diem..

Låt mig säga så här, att köpa en Hästen säng är att kasta pengarna i sjön.

A: Dom är dyra, det är ett hiskeligt överpris man får betala.
    B: Dom håller verkligen inte. -- Jo, allt som går på garantin håller.. Men sängen är uppbyggd på naturmaterial. Låt mig förklara.. Ovanpå sängens fjädring (pocketspring) ligger det ett lager bomull, sen ett lager tagel (hästhår) och sen bomull igen.. Dessa material är "levande" material = dom sitter ej fast! När man ligger i sängen belastar man dessa och med tiden så sjunker dom ner ibland fjädrarna och då blir sängen hård, tappar sin följsamhet och om man är lite känslig i kroppen så kommer det ställa till stora problem.
    C: Detta ÄR ett problem som Hästens VET OM, jag har haft flertalet diskussioner med dom om det och det är något som alla som säljer dom vet men inte "känner till..."
    D: När du vill reklamera en Hästen säng pga av detta så kommer du få till svar att "tyvärr, men det är inget som är sönder" då garantin innefattar Ram och fjäderbrott och inte att den säckat ihop..

SandvikenMamma verkar förstå vad jag menar för det kanske låter dumt men Ni MÅSTE massera sängen för att få materialet att någorlunda återfå sin form.

Vad ska man välja då? Ja, det finns många bra märken på marknaden, och många riktigt dåliga..

Mitt tips är att Ni ska satsa på ett känt märke, dock EJ DUX (Dux idag är bedrövlig komfort på jämnfört med andra märken (varför tror Ni dom knappt finns i Sverige idag?!))

Carpe Diem, Jensen, Wonderland, REM (MIO´s sortiment) är ur kvalité, komfort och pris de absolut bästa sängarna.

Svane Hilton (Ekornes) då? Nja, där jag jobbar säljer vi dom och vi säljer många men det är mest pga. att det alltid är "kampanj" på dom. Komforten är tyvärr inte alls något större.

Själv sover jag och min sambo i Carpe Diems Sandö. Vi byte från deras tidigare modell Kornö då den nya kom och egentligen så är det ingen större skillnad på dessa två. Lite större djup i denna. Men skulle jag verkligen rekommendera någon säng till Er skulle det vara valfri Carpe Diem säng.. Det finns idag ingen säng på marknaden med större komfort (följsamhet!!) och bättre kvalité. Och jämnfört med en Hästen säng så sparar Ni pengar och jag lovar Ni kommer bli nöjdare..

Barnfamiljer skulle jag dock råda till att investera i en Wonderland säng då dessa är tvättbara och har väldigt bra följsamhet även dom!

Hoppas Ni fått lite klarhet i frågan.. Fråga gärna igen om det är något som är oklart.

Mvh

Henrik
    Sängförsäljare (jobbar idag på Sveriges största möbelkedja!)

• Henrik74

Det låter som du har ett fel i ramen som gör att den knakar .. Det dom gör i så fall är att dom skickar din säng till fabriken och byter ut (eller lagar) ramen..

Fjäderbrott tror jag inte det är om du inte har en Hästens Classic (=inte pocket fjädring).

Lycka till... Ge dig inte!!!!!!!!

Svar på tråden frågor till er som har en Hästens-säng