• AMH

frågor till er som har en Hästens-säng

Sover också jätte bra i våran Hästens men tyvärr har något hänt med den och hela sängen knakar (inte knarkar) bara man rör sig plus att en fjäder gnisslar utmed ena sidan Har dock ringt till Hästens och dom kommer ta sig en titt på den, tror att det är rambrott eller något sånt. Hoppas bara att dom kan reparera den eller byter ut den, man har ju 25 års garanti. Gör dom inte det vet jag inte vad jag gör. Inte kul när man betalat nästan 50.000 kr för en säng som dessutom bara är 2 år gammal!

Men om ni bestämmer er för en Hästens ta 2 st 90 sängar för det underlättar verkligen om ni flyttar. Våran 160 säng väger nästan 140 kg och killarna som bar ner den 5 trappor och upp 7 hade nog blivit lite gladare om den var 2-delad.

Kan tillägga att det är en Superia vi har.

Lycka till med säng köpet!

• AMH

Förresten har du kollat Carpe Diem sängarna, dom är ju också svensk tillverkade men något billigare men lika bra som Hästens. En tanke bara.

• AMH

Men jag har skött min säng som man ska göra men den låter ju som den ska braka sönder när som helst.
    Tror ni dom byter ut våran.
    Min mamma fick höra hur den lät idag och hon tycker också det låter FÖR mycket. Vi väcker ju för tusan vår son om vi vänder oss i sängen. Det är ju själva ramen i botten som låter + att en fjäder på ena sida gnisslar.
    Dom kommer hur som hels på tisdag och tittar på den, alltså dom från Hästens.
    Känns så tråkigt när sånt här händer när man lagt ut så mycket pengar

• AMH

Men hur lagar dom den då, ska dom operera min säng. Men om den fortsätter och låter så där då borde dom väl byta den? Eller?
    Självklart kommer jag berätta hur det går.

• AMH

Henrik74:

Det är en Hästens Superia jag har. Självklart kommer jag inte ge mig, inte när den kostar så mycket som den gör, och dessutom är den inte ens 2 år gammal!
    Annars sover jag skönt i den och har inga problem med ryggen som jag hade tidigare.

• AMH

Måste bara meddela att jag och min sambo får en ny Hästens då våran gamla knakar. Det kom en reparatör men vi han bara lägga oss i sängen så han skulle höra knakandet , efter det sa han bara: "Ni får en ny säng, jag kan inte reparera den utan att förstöra sängens utseende"! Trodde aldrig att vi skulle få en ny!

Jag är så super duper glad nu!!! Så nu ska vi ta 2 st 90 cm sängar istället för en hel 160 cm som vi hade innan. Blir ju lättare när man ska flytta, vår gamla väger ju nästan 140 kg eller så. Dessutom ska vi ta fast i stället för medium då Superian som vi har är ganska mjuk i sig så medium är nästan för mjuk!

Svar på tråden frågor till er som har en Hästens-säng