• Svar på tråden Mindfulness
  • LaLina

Jajamensan! Använder mig dagligen av den. Och min mamma har gått från deltidssjukskrivning till att åter klara av heltidsarbete med hjälp av Mindfulness. Det har en enorm påverkan på ditt välmående.

• Mandarina

Jag försöker utöva mindfulness dagligen - har hjälpt mig något oerhört i min ångest, är i stort sett fri från den och min kropp verkar vara i bättre balans än någonsin.
    Mindfulness gör underverk för kropp& själ.....10 min om dagen brukar jag göra.

Jag skulle vilja utbilda mig till MF-instruktör och sen hålla kurser men det verkar så dyrt.

• lavande de provence

På Sverigehälsa i Malmö kostar baskurs runt 10000 och instruktionskurs 18000
    för att läsa till instruktör måste man ha baskurs
    Jag läser nu "Fri från stress med Mindfulness "
    till hösten påbörjar jag en utbidning inom stress/avslappning i den ingår även Mindfulness

• Mandarina

Shit va dyrt men sen efter det då? VAd innebär det? Få rdu hålla i kurser o så??

• Mandarina

lavande de provence skrev 2009-05-30 14:03:33 följande:

absolut,det finns stora behov inom företagshälsan,men jag föredrar att ha det i en liten skala öppna egen mottogning
    Och bara syssla med mindfulness då? Va intressnt det låter...
    Vad gör du annars då? Vad arbetar du med nu?
  • LaLina

lavande de provence skrev 2009-05-29 17:19:25 följande:

Har du gått nån utbildning i så fall var läste du,använder du den metoden i ditt yrke?
    Vi använder oss av det på jobbet, får utbildningar och konferenser som bygger på mindfulness. Helt underbart vad häftigt det är när man får kontroll på sina tankar. Vi har inte råd med några negativa tankar!
Svar på tråden Mindfulness