Inlägg från: Anonym (jag me) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag me)

Han dricker för mycket

Det där hade kunnat vara skrivet av mig ts.
    Jag har verkligen ingen ork att tjata och gråta mer. Jag vill bara hjälpa honom så att vi kan bli en familj igen men han vägrar inse att han har problem.
    Han har ett projekt nu i 3 veckor som han måste fokusera på så han har lovat att hålla sig nykter under dessa 3 veckor. Det har gått bra denna veckan tills idag. Han ville ta en öl förut men gjorde inte det och nu är han så där sur och trött som han blir när han inte "får" dricka.
    han ligger bara i sängen och sover bort hela dagen. Skyller på ryggvärk men jag har sett detta beteendet så många gånger så jag vet ju att det är suget som gör att han blir sån.

• Anonym (jag me)

Det verkar som att vi är en del som har det här problemet.

Jag har läst upp delar av det ni har skrivit för min man. För många utav grejerna är skrämmande lika. Tex det här med surandet när han inte får dricka. Och som någon annan skrev att hennes man jämförde med hennes godisätande.... precis det använder min man som argument också. och jämför med kompisar, släktingar osv och hävdar att "då borde ju alla ha problem"

Tyvärr har han inte tagit till sig detta alls

• Anonym (jag me)

Ja vissa kanske kan dricka ett par gånger i veckan men det är när man börjar visa tecken på att man MÅSTE dricka så fort helgen kommer som det börjar bli ett problem. Att alla polare osv dricker så fort de är lediga säger ju ingenting egentligen. Och min man har också druckit varje helg sen tonåren och därför fattar han inte varför det helt plötsligt skulle vara ett problem för mig.
    Jag har försökt förklara att jag ju har märkt hur han blir om han inte dricker och detta är något som kommit på senare tid.
    Han skulle ju hålla upp i 3 veckor nu när han har sitt projekt men det gick i 2 veckor. Första helgen blev han jättetjurig och låg och deppade i sängen (men han drack inte) Sen var vi bortbjudna i helgen och då säger han dagen innan att han inte vill följa med ifall de andra ska dricka. Nu bjöds det inte på alkohol eftersom att vi skulle fira ett barn men han ville bara straffa mig för att det var helg och han ville dricka.

Ibland tycker jag att det är lättare att bara låta honom dricka än att stå ut med hans humör när en nykter helg närmar sig. Helgerna brukar ju vara då vi har tid att hitta på saker med barnen men måste han hålla sig nykter då så förstör han hela helgen med sitt surande istället och så får jag hitta på saker själv med barnen eller så blir inget gjort.

Tyvärr orkade jag inte ta bråket denna helgen så han drack sig rätt full i fredags och tog ett par öl när vi kom från kalaset i lördags. Han var mycket nöjd med sig själv på lördagen för att han inte druckit så mycket. Att det hade med att han hetsdruckit dagen innan förstod han så klart inte. han lovade att bara dricka på helgerna, vilket jag ger blanka fan i för det funkar inte ändå.

Tack Anonym (stop) för alla bra tips och allt stöd du ger oss.

Svar på tråden Han dricker för mycket