Inlägg från: Anonym (känner igen mig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (känner igen mig)

Han dricker för mycket

Jag känner igen mig i mycket av det du skriver, men min man han drack så fort han kom hemifrån, när han va ute med kompisarna, jobbfester, eller om det var så att han var ensam hemma och jag var ute så passa han på hemma. Det var samma visa, jag bad han sluta. Det funka ett tag sen var vi tillbaka på ruta ett.

Tillslut så gav jag han ett ultimatum, spriten eller mig. Det fanns ingenting däremellan eftersom jag visste att det inte skulle funka. Det var inte det att han drack ofta utan för mycket när det väl begav sig. Och han valde mig. Han gick till en beroendeklinik och jag började gå på alanon.

Jag tror tyvärr att du måste göra nånting drastiskt. För det kommer bara göra det värre för dig själv och dina barn om du inte agerar. Stannar du kvar och han inte vill inse att det går ut över erat samliv kommer du aldrig må riktigt bra igen. Du får göra det för dig och dina barn.

Styrkekramar till dig, jag vet att du har en tuff tid framför dig hur det än blir, men det kommer att lösa sig på ett sätt eller ett annat.

Klart du kan gå utan att berätta till en början. Börja så och se vart det leder sen... Hur du tycker att mötena funkar och så.

Vad glad jag blir när du har bestämt dig och ger han ett ultimatum. Ni kommer nog hur det än blir få en tuff tid framför er, men det kommer bli bättre förhoppningsvis kan ni stanna kvar som en familj utan alkohol, annars får du börja på en ny kula med dina barn.

Svar på tråden Han dricker för mycket