Han dricker för mycket
Jag kan inte sova. Är så trött på att han dricker för mycket, för ofta. Alkolhol, alltså.
Vi har varit tillsammans länge, har två små barn. Han har alltid varit alldeles för förtjust i att dricka.
Redan förra sommaren gav jag honom ett ultimatum - familjen eller alkoholen. Han sa att han valde familjen och det blev bättre.
Men nu är det sommar igen och då är det ju så mysigt att sitta på verandan och dricka rosé... Helst redan från 5-6 på eftermiddagen, fast jag sagt att han absolut inte får dricka så länge barnen är vakna.
Eller så är allt "bara skit" å då löser vi det med en flaska sprit...
Är så trött på att sura, böna, gnata å tjata. Varför fattar han inte? Han tycker det är ok att gå på systemet 1-2 ggr i veckan. Det tycker inte jag. Jag vill inte att våra barn ska växa upp med en pappa som är berusad flera ggr i veckan.
Han klarar inte att bara ta ett glas vin till maten, om han börjar dricka vill han ha mer å mer.
Jag älskar honom, men HATAR vad alkoholen gör med oss och honom.
Fick en sådan obehaglig impuls nu i kväll när han sov djup bredvid mig. Ville lägga en kudde över hans ansikte, då skulle liksom allt vara över. Men jag gjorde det inte och kommer självklart inte göra det.
Förlåt om det blev virrigt. Jag är trött, grinar å vet inte vad jag ska ta mig till.
Hur ska jag få honom att förstå att hans förhållande till alkohol inte är normalt?