Inlägg från: Anonym (S.D) |Visa alla inlägg
  • Anonym (S.D)

Han dricker för mycket

Min pappa var alkoholist, jag ville aldrig ta hem någon kompis. I tidig tonår slutade jag umgås med kompisar en period, höll mig jämt hemma på mitt rum.
    Jag skämdes och var jämt orolig att någon skulle märka att min pappa drack. Hade huvudvärk och ont i magen varje helg.

Mina mamma skiljde sig när hon insåg att familjen mådde sämre med en pappa i familjen. Inte en dag för tidigt kan jag säga.

Idag är pappa fri från sin alkoholism, han tar inte en droppe till. Men det beror väldigt mycket på att han är död. Han söp ihjäl sig bokstavligen. Fick skrumplever som utvecklades till cancer som endast uppkommer vid långvarigt intag av alkohol.
    Jag kunde verkligen inte bry mig mindre om honom.

Är detta ett möjligt senario du vill ha till dina små så lev vidare tillsammans med dina barns pappa.

• Anonym (S.D)

Anonym (orkar inte mer) skrev 2009-06-07 17:54:56 följande:

Jag tänker inte låta mina barn växa upp med en alkoholiserad pappa. Om han inte tar hjälp för att sluta, så får han flytta. Hade vi inte haft barn är det mycket möjligt att jag inte vågat se sanningen i vitögat, men för deras skull måste jag ta mig igenom skiten. Förhoppningsvis väljer han familjen istället för alkoholen. Anonym (S.D) skrev 2009-06-07 15:35:50 följande:
    Vad skönt att du ser klart på situationen. Om inte för din skull så iaf för barnen. Trots allt kan du välja din framtid och hur dagsläget ska se ut men inte dina små.

Min erfarenhet så som jag kommer ihåg den blandat med vad jag vet idag om just alkoholberoende är att personen själv måste vilja sluta dricka, annars är det lönlöst.

Jag önskar dig och dina små allt gott. Hoppas allt löser sig så som du vill ha det.
Svar på tråden Han dricker för mycket