-
Jag har med slatt min man som du skriver öppen handflata, men när jag gör det så tar han tag i mig hårtAnonym skrev 2009-06-12 12:43:09 följande:Visst hade det varit skönt att bara få slå till dem ordentligt en gång och få ut all sin ilska!! Jag har faktiskt gett honom ett par smällar på kinden med öppen handflata, inte med kraft utan bara som markering att Nu räcker det! Men man löser ju inget med våld och man löser inget med alkhol heller Idag är det fredag, jag har en liten klump i magen redan. Påminde honom senast igårkväll om hans löfte att inte dricka innan barnen gått och lagt sig. Får se om jag måste påminna honom eller inte. Han svarade iaf att, nu är det ju inte bra väder... Jaha du, svarade jag då, då kanske du inte behöver ta den där "fint-väder-ölen?" Hur känner ni andra idag inför helgen?
. Min man skulle våga röra dricka ikväll, han har druckit 2 dagar på raken nu, o imoergon ska vi köra till sonen. Där e alltid ursäkter, nu regnar de då skulle de heta fira regndagen, när det e fotboll, skyller han på de, men han ser den inte. Där e alltid ursäkter!
-
Glömde fråga ju.. Hur e ert sexliv? Har ni sex ofta? Här e det 1-5 ggr i månaden, o sexet e snabbt o kort!
-
Önska jag kunde trolla, alkohol e ngt gott man dricker till fest, o festar gör man inte var Fredag/Lördag. Inte enligt mig iaf. Min man tycker de e normalt o han e 34 år, 35 blir han i år. Vi bor i en by där han har vänner som oxå dricker var helg, vissa e i min ålder 24, me dom festar för dom lever livet. Jag önska han kunde va "normal" Säga Åhh hjärtat nu e det helg, ska vi göra ngt kul, elelr bra mysa till det hemma, UTAN alkoholen. Det kommer aldrig hända.Anonym skrev 2009-06-12 12:53:00 följande:Japp samma här, nu heter jag tyvärr bara Anonym. Försöker komma på ett namn så ni vet vem jag är... Men om du läser tillbaka till mitt första inlägg så skriver jag om alla hans ursäkter för att få dricka bl.a fotbollsölen, grillölen, strandölen och semesterölen. Och förresten, vet ni vad han har mage att säga igår?! Jag hade varit och storhandlat, ska snart ploppa bebis och har värk i ryggen, så jag unnade mig lite plockgodis. -Men det är ju inte lördag idag! Då blev jag faktiskt ledsen Min man skulle aldrig (peppar peppar) ta tag i mig hårt eller göra mig illa. Han är supersnäll! Men mitt ex var sådan när han drack, då kunde man få sig både ett å annat blåmärke och knuffar in i saker, även när jag var höggravid. -
Jag ska ge min man ett ultimatum nu i helgen!! Han ska få välja spriten eller sin fru!!
Jag ska säga att det betyder inte att han aldrig mer får dricka, men betydligt mindre. Dricka kanske en gång i månaden, festa en Fredag i månaden!!!!!!!!!!!!
Kan han inte göra det så får han flytta! -
Ja de e det som är det jobbiga, man får vara den jobbiga som skriker, jag skriker alltid när han super på sitt rum, kan inte gå in o föra ett normalt samtal m han, men de e för jag hatar han när han e full. Hatar han skulle kunna öda han, så känns det.Anonym skrev 2009-06-12 13:16:03 följande:Håller med dig till punkt och pricka! Hur kan män som är mellan 30 och 40, med fru och barn, hålla på så här. De (iaf min) har supit sedan de var 14 år! Hur orkar man? VILL man ha en tjatig fru? Vill man må dåligt varenda helgmorgon? Ibland t.o.m var lite däven 2 dagar efter för att "man visst börjar bli gammal". Ibland undrar jag hur jag tänkte när jag gifte mig med honom och skaffade barn... Vi bor oxå i en liten by, ett jävla mansgrissamhälle där fruarna är hemma och föder barn och männen har jobb, fritidsintressen och super när det passar. Usch!
Grannarna undrar nu om vi inte e riktigt kloka. -
Jag ska ge han ultimatumet på Söndag, för skulle jag göra det ikväll, skulle de ge han en anledning till o supa! O vi ska till sonen imorgon så hell no!!
Kommer han dricka på Lördag så kommer jag ta det precis innan han dricker!
Men nu e det fan nog 7 år har det vattsåhär, o det kommer inte bli bättre. -
Har startat en tråd för oss medberoende där vi kan skriva av oss va som händer dag för dag i våra familjer etc.
www.familjeliv.se/Forum-4-120/m44763080.html
Välkommen in!