Inlägg från: Anonym (samma problem) |Visa alla inlägg
  • Anonym (samma problem)

Han dricker för mycket

Hej.
    Usch vad jag känner igen allt som skrivs, för vi har det likadant här hemma. Han lovar o lovar varje gång att han ska sluta, men ändå så ljuger smyger o gömmer han ölen. Han förnekar problem o får mig att må så jäkla dåligt. Jag lämnade honom förra sommaren i ca 6 veckor. Då lovade han att det aboslut inte skulle finnas någon sprit mer. Och det fanns det inte heller på hela vintern.

Fram tills vårt tredje barn föddes nu i maj, då börjar hela skiten om igen. Jag ger honom ultimatum hela tiden, men han bryr sig inte. Ska jag behöver lämna han igen o bli själv med 3 små barn denna gången.

Hur orkar man? Jag tror inte jag gör det längre iallafall. Jag hatar alkohol, den bara förstör!

• Anonym (samma problem)

Anonym (orkar inte mer) skrev 2009-06-28 21:27:40 följande:

Känner igen det där hatet mot alkoholen!Älskar HONOM men hatar alkoholen.När jag pratade med terpeuten (som själv tagit sig ur missbruksproblem) berättade han att det blir svårare att hålla emot suget när trycket ökar, ex när man bilder familj och man får ökat ansvar.Så när en normalt funtad människa skärper till sig, kan en som har missbruksproblem snarare bli värre.Min man började dricka mycket mer när vi fick barn. Och ännu värre när vi började arbeta heltid båda två. Då blir visst vardagens bekymmer å bördor lättare att bära. Knäppt, men det är logiskt för dem.Det som är så tragiskt är att man inte kan vilja sluta åt den som har problem. Personen måste själv komma till insikt och ha en vilja att sluta.Anonym (samma problem) skrev 2009-06-28 10:57:35 följande:
    Men hur länge ska man behöva orka vänta på att han ska komma på att han inte ska dricka mer för då blir han av med sin familj igen? Jag älskar ju honom o vill ha han kvar men utan alkohol! Borde inte familjen komma först? Nu är han iväg o ska handla o jag vet nästan helt säkert att han kommer att dricka idag. Gömmer o lurar o ljuger. F-n jag pallar inte gå o oroa mig för det varje dag... Hur orkar du?
  • Anonym (samma problem)

Jaha, igår hittade jag ca 10 öl gömda i bagaget under en matta i bilen. Jag blir så trött när f-n ska människan fatta? Han skäms ju inte ens när jag hittar hans "gömställen" helt sjuk. Han sa bara -men dom köpte jag innan midsommar. Och jag skulle ju inte dricka dom eftersom jag har lovat att inte göra det. JO eller hur. Hade jag inte hittat dom så hade han druckit dom, hur dum tror han att jag är?

Han fick iallafall hälla ut dom i vasken. Jag ger upp snart alltså, nästa gång då åker han ut!

Hur går det för er andra? Erkänner dom att dom har problem? Min gör det inte.

• Anonym (samma problem)

Det tog inte långtid innan det hände igen. Druckit idag med. Nu vill jag inte mer. Han behandlar mig som skit så varför ska jag ha honom kvar??

Nu räcker det, tänker inte ta mer skit från homom, han kan säga vad han vill han menar ändå inte något av det han säger..

• Anonym (samma problem)

Usch vad vi har bråkat hela veckan, han har varit så himla elak mot mig. Skickade ut honom i förrgår kväll, han kom hem igen i går vid middags tid, inte en endast ursäkt, ingenting. Tro nog att jag har gråtit slut på alla mina tårar för honom. Jag mår så fruktanvärt dåligt, o jag vet inte vad jag ska göra. Innerst inne så älskar jag ju honom, men man kan inte vara med någon som oftast behandlar mig som skit.

Fy vad jag hatar det här, hur kunde jag vara så dum förra sommaren o tro att allt skulle bli bra att han inte skulle dricka någonting. Varför skaffade jag ett barn till? Så himla lurad känner jag mig

Svar på tråden Han dricker för mycket