Inlägg från: Anonym (Vi är fler) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vi är fler)

Han dricker för mycket

Anonym (samma problem) skrev 2009-06-30 15:27:40 följande:

Jaha, igår hittade jag ca 10 öl gömda i bagaget under en matta i bilen. Jag blir så trött när f-n ska människan fatta? Han skäms ju inte ens när jag hittar hans "gömställen" helt sjuk. Han sa bara -men dom köpte jag innan midsommar. Och jag skulle ju inte dricka dom eftersom jag har lovat att inte göra det. JO eller hur. Hade jag inte hittat dom så hade han druckit dom, hur dum tror han att jag är? Han fick iallafall hälla ut dom i vasken. Jag ger upp snart alltså, nästa gång då åker han ut!Hur går det för er andra? Erkänner dom att dom har problem? Min gör det inte.
    Har varit med om ungefär samma sak idag, men hittade sju stark ök i källren. SOm han handlat med mina barn.
    Jag sitter just nu och gråter!!!!
  • Anonym (Vi är fler)
    Jag känner igen det . För har han "tillåtelse" att dricka lite så kommer han att ha mer undanstoppat så han får i sig sin mängd ändå. Han kommer sannolikt också att söka sig bort från hemmet mer och mer. Inte nödvändigtvis till krogen men till en plats där ingen övervakar honom där han kan dricka i fred.
    Det är hemskt men skönt att läsa inlägg som detta som man absolut känner igen sig i!

Vi pratade ut igår och han lägger hela skulden på sig och att han har problem. Men vad han inte förstod var att jag är ute efter noll tolerans just nu. Då såg han missnöjd ut igen. Men vet hur det här fungerar, han sätter in en stark öl i kylen. För att sedan dricka sina 10 procent eller sex pack extra i källaren eller någon annan stans. Han blev nästan arg för att jag kunde tänka mig att duscha i kall vatten efter att jag cyklat, då fick han ju ingen anledning att gå ner i källaren och "elda"
  • Anonym (Vi är fler)
    Anonym skrev 2009-06-07 20:51:57 följande:
    Jag pratade med honom efter att jag läst alla svar du fått. Ang. att sluta dricka för en månad. Han jämförde då sitt drickande med mitt godisätande och undrade om jag skulle kunna sluta en månad. Jag tänkte att här har jag min chans! Så jag antog utmaningen men då backade han, näää inte nu när det är sommar... Och sen håller han fast vid att han inte har några problem med alkoholen och tycker att det är helt normalt att dricka på helgerna och vid de tillfällen han väljer, för vem gör inte det?! Det känns som att han inte alls förstår problemet och är långt ifrån att förstå. Jag hotade t.o.m att flytta med barnen så att han kan dricka ifred och att dem slipper se skiten. Flytta du gör det, men det blir utan barnen. Åh så nära jag var att ge honom en örfil!
    Jag sitter och läser igenom tråden, precis sådan här kommentarer har jag fått ofta. Fåniga jämförelser och totalt förnekelse.
    och du, jag gick för långt....jag skulle åka iväg med bilen men han gömde bil nyckeln för mig och provocerade och provocerade. Till slut bet jag han i handen och tog stryptag på honom...hemsk va
Svar på tråden Han dricker för mycket