Vad glad jag blev när jag hittade denna tråden! Jag har länge ansett att min man har problem med alkoholen men inte han. Det handlar inte om att han dricker varje dag eller blir snorfull varje gång. Men när han väl dricker så slutar det (oftast) med att han blir lite full, jättefull eller så pass att han måste få hjälp till sängen.
Precis som din man/sambo så dricker han även lite då och då när det passar som t.ex ett par grillöl, renoveringsöl, semesteröl, fotbollsöl, sitta-vid-stranden-öl, ta-en-öl-med-grannen-öl, trött-efter-jobbet-ledig-nästa-dag-öl, festöl och kalasöl, till maten om vi äter ute-öl, plocka-svamp-öl, fredagsöl, för-att-det-bjuds-öl, eller bara för-att-det-är-så-gott-öl!
Så fort vi bjuder hem/är bortbjudna så får jag ont i magen för jag vet hur det slutar. Vi grillar och de dricker öl och efter maten kommer whiskyn eller groggen fram och sen sitter vi där, MED barnen, tills midnatt eller tidigare beroende på hur tidigt de började dricka.
Senast var vi hans födelsedagskalas för hans familj. Vi grillade och hade mysigt, sen kom spriter fram och då hade han redan hunnit med en del öl innan, klockan kan inte ha varit mer än 5? När jag sen skjutsade hans mamma till bussen, tog ca 40 min, så passade de på att supa rejält. Han, hans pappa, pappans sambo och hans bror var fulla när jag kom tillbaka. De satt alltså med barnen
Kl. var nu kvart i åtta och då bestämde sig hans pappa med sambo att gå hem. Jag bad mitt stora barn att gå och lägga sig, så att han slapp se skiten.
Började att plocka in tallrikarna när jag får se från köksfönstret att han sitter och häller i sig whiskyn direkt ur flaskan!! Jävla karl!
Sen kallar han mig ett annat tjejnamn, säger att han har har en flickvän och påstår att jag är "så jävla fet" (Jag är gravid...) Detta minns han såklart inte dagen efter praktiskt nog. Han minns inte heller att han pissade på golvet framför toan, på toan, bakom toan och även på toaletten på övervåningen. Samt att han spottade snus och saliv ett antal gånger både ute på altanen och i matrummet.
Vad ska jag göra????