Inlägg från: Familjetrollet |Visa alla inlägg
  • Familjetrollet

Retrovagnstråden 16

oasis4ever skrev 2009-06-02 23:18:25 följande:
    Hej Allihop!Jag räddade en gammal brio sulky idag från ett grymt öde på tippen!!Via en annons på en köp/sälj sida på internet.Säljaren en gammal dagbarnvådare sålde gamla tvillingvagnar (brio duette typ)Mailade och frågade om hon hade någon sulky också, fick fotosvar några dagar senare och idag hämtade jag hem den.Den är från 1989 eller 1990. Blått chassi mestadels blått tyg med smala lodrätta ränder i okliafäger.vita hjul med Blå lackerade nav i metall. Ska fixa bild så småning omHjulen något snedgågna och något slitet grenband va skavankernaHon skule slänga den på tippen och ja gav en 50 lapp för den för hon va så gullig å maila me foto till mej..
    grattis till ditt fynd.låter som en sån sulky som jag har haft.den är från tidigt 90-tal.

här har 8 åriga tösen blivit insnöad på retro saker*skratt*hon fyndade en grön galon dockvagn med orginal väska.tyvärr är den rostig och har jättetorra hjul,men i helgen ska vi försöka rädda dockvagnen.

tror ni att det är värt att lägga ut ett chassi,emmaljunga på T?är bara själva chassit i crom och brunt.
  • Familjetrollet
    Swinghunny skrev 2009-06-03 12:45:44 följande:
    Vet inte om jag ska skatta eller gråta!  Jag trodde att det var ett simpelt stavfel som letat sig in, men icke!Denna säljare tycks verkligen tro att vagnen är en 60-talare! Funderar på att maila säljaren och tala om att det inte stämmer... *fniss*www.tradera.com/-9829-BRIO-9829-Dubbelvagn-60-tal-Saa-fin--auktion _93517688 
    länken funkar inte
  • Familjetrollet

nu fann jag den.vagnen är en -95

• Familjetrollet

ni som kan lite om värde osv
    vi har två dockvagnar i livvgansmodell
    den ena är orange med vindskydd,dockvagnen är kanonskick liksom hjulen.tyvärr saknas en stänkskärm och bromsen

den andra är en grön med orginalväskan,lite nött på liggdelen,torra hjul som har lite småsprickor

bägge är i galon

vad kan man ta för dessa dockvagnar?är det bättre att sälja delarna för sig eller som kompletta dockvagnar med "defekter"

tyvärr har de inte samma årsmodell eller storlek så man kan "bygga" en hel dockvagn

• Familjetrollet

här kom man nyss hem.mobilen fick vara kvar hemma då det regnade ute.hade många missade samtal ang dockvagnarna.nu är de tingade till imorgon.satte nog ut dem för billigt,men å andra sidan så är de lite"defekta"

hur går det med retro vagnar?gör ni många fynd fortfarande.jag letar efter retrovagnar att renovera.har ett tvilling chassi(sulky)som ska renoveras under sommaren.vet ni om hjul från 90 talet går att ha på en 70talschassi?navpinnen har spår som nya vagnar har

• Familjetrollet
    Boothwalker skrev 2009-06-11 11:57:32 följande:
    Nu har jag varit på brios utställning på kontoret i Malmö =) Tyvärr var båda guiderna sjuka så jag fick kolla själv mest. Men det går ju det med =) De hade skyltar med lite info och sånt =) Såg en del gamla leksaker och sånt med. Några som jag har hemma =)
    jag hade gärna vart där.men här är man luspank och har långt till malmö

ni som har mycket kunskap.vet nån möjligtis nån sida på nätet man kan få hjälp med gamla lampor?har en gammal lampa i kristall,står en signatur under.men den går ju inte att tyda

idag fann jag en likadan 60-tals lampfot som jag sålde för 10 kr på loppisen.en likadan med skärm gick för över 800 kr på tradera.ibland tar man då fel på vad som har mycket värde i pengar .
Svar på tråden Retrovagnstråden 16