Retrovagnstråden 16
oasis4ever skrev 2009-06-02 23:18:25 följande:
Hej Allihop!Jag räddade en gammal brio sulky idag från ett grymt öde på tippen!!Via en annons på en köp/sälj sida på internet.Säljaren en gammal dagbarnvådare sålde gamla tvillingvagnar (brio duette typ)Mailade och frågade om hon hade någon sulky också, fick fotosvar några dagar senare och idag hämtade jag hem den.Den är från 1989 eller 1990. Blått chassi mestadels blått tyg med smala lodrätta ränder i okliafäger.vita hjul med Blå lackerade nav i metall. Ska fixa bild så småning omHjulen något snedgågna och något slitet grenband va skavankernaHon skule slänga den på tippen och ja gav en 50 lapp för den för hon va så gullig å maila me foto till mej..
grattis till ditt fynd.låter som en sån sulky som jag har haft.den är från tidigt 90-tal.
här har 8 åriga tösen blivit insnöad på retro saker*skratt*hon fyndade en grön galon dockvagn med orginal väska.tyvärr är den rostig och har jättetorra hjul,men i helgen ska vi försöka rädda dockvagnen.
tror ni att det är värt att lägga ut ett chassi,emmaljunga på T?är bara själva chassit i crom och brunt.