Inlägg från: tamate |Visa alla inlägg
  • tamate

Retrovagnstråden 16

phu, så var man hemma igen från att ha varit på långsemester i skåne. har varit im lite smått då och då och kikat här men med bärvar och dålig uppkoppling men nu blir det andra bullar, bara jag fått landa så ska jag komma igång igen =)

funderar på om det är någon fler som är intresserad av att hjälpa till med hemsidan, innan jag åkte till skåne så satt jag och frågade alla som hade annonser uta om jag fick låna bilden till hemsidan och det var ett himla jobb att hålla reda på alla samt att få ordning på sidan så jag känne att lite backup hade inte skadat =)

• tamate

Nemia noj skrev 2009-05-30 09:14:29 följande:

Vill du ha back up med bilder o text eller med sidan? Jag kan knappt n¨tt om datorer än mindre hemsidor. Men jag kan maila bilder
    alla bilder och all info mottages gladeligen för det är ju sådant som skapar hemsidan =)

retrovagnen@live.se
  • tamate
    AlexandraK skrev 2009-05-31 19:58:41 följande:
    Loppis och auktion idag. Köpte en gammal kälke och en gammal fin skolbänk (bänken och stolen satt liksom ihop. ni förstår säkert vad jag menar.) Det är kul att ha barn. E bra ursäkt för att köpa sånt. =) Tror jag såg en dubbel-kimi. Någon som har bild? Hade jag haft plats i bilen hade den följt med hem.Är lite besviken. Var på bilträff i lördags. Jänkare: 50-60-70-tal. Marknad och grejor. Rockabilly... EN retrovagn såg jag. Det var dåligt!!!
    Jag fick en liten skolbänk när jag var liten och hjälpte en vän att flytta. den är suverän nu när jag har barn. Vi har den stående i tvrummet sidanom soffan, det är gummansplats när hon målar/äter/tuggar godis etc i tvrummet. Har lagt ett genomskinligt skydd under (en sådan som man har på kontor som underlag där man skriver) som åker in i dushen när det blir skitigt. jättesmidigt =)
  • tamate
    spuff skrev 2009-05-31 22:40:25 följande:
    Du verkar hitta världens billigaste loppisar! Måste åka på semester till skåne.
    har presis kommit hem från skåne och kan säga att det är loppismekka där nere. Märkes kläder på loppisar och jättefina leksaker för små summor, vi hade mängder med kläder och leksaker med hem, tur man har en stooor bil =)
  • tamate

har presis kommit hem från skåne och kan säga att det är loppismekka där nere. Märkes kläder på loppisar och jättefina leksaker för små summor, vi hade mängder med kläder och leksaker med hem, tur man har en stooor bil =)

AlexandraK skrev 2009-05-31 22:47:16 följande:
    Här är loppisar heeela tiden och det är ofta föreningar som samlar in och säljer billigt. Välkommen!
    Bäst är när dom har sån där loppis så efter ettt ag så får man köpa en påse och fylla med saker och ju längre man väntar ju billigare blir påsen, super idé =)
  • tamate
    Familjetrollet skrev 2009-06-03 10:04:31 följande:
    grattis till ditt fynd.låter som en sån sulky som jag har haft.den är från tidigt 90-tal.här har 8 åriga tösen blivit insnöad på retro saker*skratt*hon fyndade en grön galon dockvagn med orginal väska.tyvärr är den rostig och har jättetorra hjul,men i helgen ska vi försöka rädda dockvagnen.tror ni att det är värt att lägga ut ett chassi,emmaljunga på T?är bara själva chassit i crom och brunt.
    det tycke jag, kan alltid finnas någon som behöver ett extra chassi till sin duo eller bara saknar delar till sitt chassi.
  • tamate
    AlexandraK skrev 2009-06-03 11:47:44 följande:
    TamateVisst är här mycket loppisar! Och urbilligt! Var var du någonstans? Hehe, plastpåsarna man får fylla för 10 eller 20 kr är min mammas favorit. Verkligen smart så dom inte behöver slänga något.
    min far bor i skurup och min mor i v vemmenhög så det var i den trakten. barnloppisen i V nöbbelöv var ju sjuk. För dom som inte varit där, man anmäler sig som säljare sedan märker man upp allting själv och lägge rdit dagen innan och så tar föreningen som håller i det 15 % (tror jag) det är i en gammal skola och på ovanvåningen är det leksaker och nedan våningen kläder och en del vagnar och dylikt. Det var helt sjukt mycket med folk, jag hade tur som var snabb med att plock ihop vad jag ville ha för sedan fick man stå i kö i säkert 2 h. det var ca en meter högt med kläder på 3 bord som var säkert 20 meter långa och kläderna låg på ett unj i storleksordning och folk rota och småslet åt alla håll. men man fick mycket för pengarna tyckte jag men det var jobbigt och hetsigt.
Svar på tråden Retrovagnstråden 16