Inlägg från: Cecci78 |Visa alla inlägg
  • Cecci78

Retrovagnstråden 16

EowynAurora skrev 2009-06-01 18:11:26 följande:
    www.blocket.se/stockholm/Barnvagn_retro_Emmal...jag mejlade på den här o frågade om bilder på "revan i sufletten".Jag la in bilden TILLFÄLLIGT i galleriet(eftersom d inte e min) .1300kr står d i annonsen att han vill ha. men jag har inte budat eller nåt än. som sagt: jag är fruktansvärt dålig på att säga ett pris jag vill ge för nåt jag vill ha (feg). vad tycker ni den kan va värd? det finns en till liknande reva på motsvarande kant.
    det drar ju ner priset med de revorna, helt klart. han kanske hittar någon som ger 1000 för den men även det tycker jag är lite för mycket. bjud 800 kanske?
  • Cecci78
    ElisaDay skrev 2009-06-05 01:51:08 följande:
    Okej, bra förklarat!För jag tycker man ser så ofta små knottar som är i sittvagnar och ser ut o sitta jätteobekvämt för att dom är typ ett halvår gamla...Men bra, då tror jag nog en sån liggvagn kan funka ett tag iaf, och när dottern vill börja sitta upp så kan jag ta upp ryggstödet och köra så tills det blir typ trångt (eller att hon visar missnöje) och då får hon börja använda sittvagnen istället som står här hemma :)
    sonen kunde jag lägga i liggvagn när det var sovdags väldigt länge, han var säkert 1,5 och förmodligen emellanåt upp till ca 2 år när vi slutade med det (fast vi hade sittvagn i övrigt). Dottern däremot har vägrat läggas ner vid sovdags sen vi tog bort liften i "moderna brion" när hon var 6 mån. Hon får sitta upp tills hon somnar och sen kan man fälla ner henne, suck.... jag ville köra min SX lite till.
  • Cecci78
    pucken skrev 2009-06-05 16:00:15 följande:
    var på åsas leksaksförmedling i nynäshamn idag, och om nån är intresserad av att veta det så fanns några retrovagnar där. kunde dock inte kolla priser, för det var trångt och jag hade min 7-dagars på armen men den här dockvagnen fannswww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phplmlhm...en brun liggvagn, med blå sittdel tillwww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phpoibqs...en blå liggvagn med broderier på sidornawww.familjeliv.se/hem/pucken/gallery/phpuioc3...så fanns det två andra vagnar också, men de stod så mörkt att jag inte kunde fota med mobilen. men det var en blå liggvagn i bredspårig manchester (chassi med stänkskärm) och en brun sittdel till. och slutligen en liggvagn i beige "skinn". som sagt, jag vet inte priserna, men nån kanske bor i närheten och blir nyfiken på att kolla dem själv är jag nöjd med röda emmaljungan som bara väntar på att få köra bebis när det slutar regna
    ååååh, har du fått en liten!? {#lang_emotions_flower}GRATTIS! {#lang_emotions_flower}
  • Cecci78
    AlexandraK skrev 2009-06-06 20:25:12 följande:
    Värsta saken hände på dagens loppis. Jag står och tittar på lite saker när en höggravid kvinna går fram och började dra och slita i min barvagn!!! Gunga den osv. Hon trodde den var till salu och såg inte att mitt barn låg däri!! (jag stod ½ meter ifrån). Detta var inte det värsta utan det "hemskaste" var att hon sa: - "Nä, ush. Denna vill jag inte ha. Jag är nöjd med den vi har köpt." Jag trodde jag skulle dö. Hennes man började skratta som tusan när han fattade att det avr min vagn med mitt barn i. Snacka om att gravida kvinnor lever i sin egen lilla värld... (Jag var exakt likadan såklart)
    men hjälp vad sur jag hade blivit
  • Cecci78
    AlexandraK skrev 2009-06-06 20:25:12 följande:
    Värsta saken hände på dagens loppis. Jag står och tittar på lite saker när en höggravid kvinna går fram och började dra och slita i min barvagn!!! Gunga den osv. Hon trodde den var till salu och såg inte att mitt barn låg däri!! (jag stod ½ meter ifrån). Detta var inte det värsta utan det "hemskaste" var att hon sa: - "Nä, ush. Denna vill jag inte ha. Jag är nöjd med den vi har köpt." Jag trodde jag skulle dö. Hennes man började skratta som tusan när han fattade att det avr min vagn med mitt barn i. Snacka om att gravida kvinnor lever i sin egen lilla värld... (Jag var exakt likadan såklart)
    förresten, har du varit på loppis ni igen, dela med dig lite va!! {#lang_emotions_wink}
  • Cecci78
    Cecci78 skrev 2009-06-06 20:28:38 följande:
    förresten, har du varit på loppis ni igen, dela med dig lite va!!
    NU igen skulle det stå..
  • Cecci78
    Ljungem skrev 2009-06-07 19:55:38 följande:
    Hej alla!!Jag tänkte höra om någon vet vilken årsmodell det är på min vita emmaljunga och vad den heter. Bild finns i mitt galleri. / Emma
    det är väl en Viking tror jag, finns de som vet exakt här :)
Svar på tråden Retrovagnstråden 16