• Glass

Vad betyder "busa" för dig?

Folk använder busa i olika sammanhang och de verkar inte ha samma betydelse på det som jag har.
    Vad menar ni?

Jag kan stava, jag är bara väldigt slarvig...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad betyder "busa" för dig?
  • Kazeer

Annat.

Att busa kan (för mig) betyda både att man leker och att man gör något man egentligen inte får men det är harmlöst.

Gustav 2007.03.08 ♥ ME+KZE 2002.03.28
  • lunkentuss
    Kazeer skrev 2009-05-29 05:53:03 följande:
    Annat. Att busa kan (för mig) betyda både att man leker och att man gör något man egentligen inte får men det är harmlöst.
    samma här
  • saraelena

Håller med ovanstående...

• shitvadjaghatar

Alltså för mig då, så om man gör nåt man egentligen inte får men som är harmlöst så är man ute och leker.

"Gå ut och busa" Då tänker jag att min dotter ska hitta på bus, sånt hon egentligen inte får men är harmlöst.
    Inte hoppa hopprep eller köra burken.

• k girl
    Annat. Att busa kan (för mig) betyda både att man leker och att man gör något man egentligen inte får men det är harmlöst.
    Ja, instämmer.
  • k girl
    shitvadjaghatar skrev 2009-05-29 07:39:16 följande:
    Alltså för mig då, så om man gör nåt man egentligen inte får men som är harmlöst så är man ute och leker. "Gå ut och busa" Då tänker jag att min dotter ska hitta på bus, sånt hon egentligen inte får men är harmlöst. Inte hoppa hopprep eller köra burken.
    För mig innebär då till exempel att man kittlas, eller att man spelar andra ett spratt, att man busar. Jag menar, det får man ju göra - det är ju säkerligen inte något man har blivit tillsagd att man inte får göra.
  • Lena

alt 1 eller 3 beroende på sammanhang. Jag kallar tex att kittlas för att busa.

• Mynta
    Jupp.
  • shitvadjaghatar

Konichiwa girl,

Fast jag vill att mina barn ska göra oskyldiga saker som dom egentligen inte får.

"gå ut och hitta på bus för fan" säger jag till min dotter.

Svar på tråden Vad betyder "busa" för dig?