Vad betyder "busa" för dig?
Folk använder busa i olika sammanhang och de verkar inte ha samma betydelse på det som jag har.
Vad menar ni?
Folk använder busa i olika sammanhang och de verkar inte ha samma betydelse på det som jag har.
Vad menar ni?
Annat - det kan vara både ett och tre.
Busa är för mig att härja, hoppa och leka. Göra något halvgalet.
busa lite leka eller nått bus :D
Göra något man antingen inte får eller som är lite på gränsen, lite för högljutt eller vilt, kanske.
två betydelser, man busar med varandra, lite vilt, skämtsamt och högljutt. Eller att man gör bus, sånt man inte får men som är rätt harmlöst. Bus som jag gjorde som liten typ palla frukt, busringa eller plinga på dörrar och sen springa därifrån hehe.
Kan dels vara i betydelsen iväg med er och busa nu - typ iväg och lek nu, det är min vanligaste betydelse och jag skulle säga att 9 gånger av 10 så är det så. Men kan även vara något man inte får göra, men defintivt harmlösa saker.
Annat: Beror på sammanhanget.
Efter x antal år på nätet har ordet "busa" för mig sorgligt nog fått innebörden "(medelålders) män som vill snacka sex, ha webcamsex, ha telefonsex etc." Så att "busa" är för mig fyllt med avsmak, enbart, tyvärr.
Innan dess hade nog busa varit "Att man gör något som man egentlign inte får, men är rätt harmlöst" Nu blev det "Annat".