Inlägg från: Anonym (Gör det inte) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Gör det inte)

är SMS lån enda alternativet???

Hejsan, vet att det finns en som inte är så dyr i ränta FOLKIA men jag skulle aldrig ta lån, och om du väntar tills augusti att betala tillbaka så har det med säkerhet gått till kronofogden men jag vet inte jag kan ha fel

• Anonym (Gör det inte)

Kanske går det till inkasso först men eftersom du inte kan betala förrän augusti så är risken stor att det går till kronofogden och till sms lån tror jag inte du får uppskov hos eftersom man måste betala inom en månad det är ju det som är poängen med det hela, men det är ditt val, min man har tagit många sms lån så jag vet, risken med detta är att man gör det igen nästa månad och nästa månad och nästa månad, bättre att spara denna ränta de tar ut till oförutsedda utgifter, så när mig gubbe tog sms lån sparade jag räntan på det han betalade för att tala om för honom att det går om man bara vänder på slantarna så här sitter jag med flera tusenlappar i spar och han sitter med skuld he he he nu är jag snäll så jag hjälper honom med att inte låna mer

• Anonym (Gör det inte)

Anonym (vux) skrev 2009-05-29 18:56:35 följande:

om man hamnat hos kronofogden o berättar hur det e så kan man få uppskov det har jag fått, men man måste vara brutalt ärlig inga konstigheter, lycka till
    JO JO man kan få uppskov hos kronofogden helt klart men har du en gång hamnat där är du prickad och har betalningsarmärknign så enkelt är det eller svårt eller hur du nu vill ha det, jag skulle också som ovanstående sa att skita och betala några räkningar istället för att ta ett snabblån
  • Anonym (Gör det inte)

Härligt bra att du har koll, men snälla sälj hellre soffan du sitter i än ta skitlån eller som ovan skriver gå till en bank och fråga där är ju räntorna lägre och de är mer humana idag mot oss/de som har skulder överalt, hoppas det löser sig

• Anonym (Gör det inte)

OJ OJ OJ införskaffa inte kreditkort det är värre än snabblån hua hua hua hur kan du tycka att det är bättre

• Anonym (Gör det inte)
    Anonym skrev 2009-05-29 20:56:18 följande:
    Det är inte alls säkert att en skuld går till inkasso först och sen kronofogden. Det gör den ju bara om företaget du har lånat av vill sälja sin fordran till ett inkassoföretag, annars kan de ju skicka den direkt till kronofogden. Allt som krävs för att skicka skulden till kronofogden är att förfalldagen har passerat. Man behöver alltså inte skicka någon påminnelse eller via inkasso.
    Det var det dummaste jag hört idag, klart att alla bolag vill ha in sina pengar. hmmm nu förstod jag he he sorry du har rätt alla behöver inte gå via inkasso vill de ha in pengarna tidigare så går de direkt till kronkalle
  • Anonym (Gör det inte)

Nix skulden kan faktiskt gå direkt till kronis om geldenären vill så

• Anonym (Gör det inte)

Ja precis har du deklarerat via interneten så kommer de ju tidigare, jag deklarerade innan jag ens hade fått deklarationspapprena tidigt, men jag kommer bara få 116 kr tillbax, men bättre den än förra året då jag fick 26.000 kvarskatt ha ha ha men man får sota för att man inte talade om att de skulle dra högre skatt men men jag har mycket pengar så för min del är det inge fara

• Anonym (Gör det inte)

Anonym (ellie) skrev 2009-05-29 21:49:49 följande:

Med tanke på hur ditt resonemang verkar vara här så tror jag inte att dom där skattepengarna kommer gå till att betala tillbaka ev sms lån för när som väl kommer så har du hittat något du verkligen vill köpa eller så har det kommit någon annan räkning som du MÅSTE betala. Och sedan sitter du i skiten. Men har man ingen buffert för oväntade saker så antar jag att det är i sådana situationer som du hamnat i som blir följden!
    HÅLLER MED
  • Anonym (Gör det inte)

Nej precis, dina uppgifter kommer inte in förrän deklarationen är klar ungefär i Augusti

• Anonym (Gör det inte)

Hur har det gått gumman har du nått något resultat

• Anonym (Gör det inte)
    Vision400 skrev 2009-06-03 19:06:26 följande:
    TSdu har inget du kan lämna på pantbanken.om det inte bokstavligt talat brinner i röven på dig och du har möjlighet att betala tillbaka pengarna till sms-lånet inom 2 veckor ska du inte låna där.det är det mest idiotiska man kan göra.
    Håller med
Svar på tråden är SMS lån enda alternativet???