Alvi skrev 2009-06-04 21:53:45 följande:
Nu har jag läst ALLA inlägg och ska lista min tio-i-topp-lista på varför menskopp is the shit! 10. Det syns inte utanpå, som tampongsnöre eller minst sagt binda gör. 9. Det är ascoolt att tänka på att man använder samma mojäng om och om och om igen. 8. Man liksom tänker inte på att man har mens. 7. Den är rosa och söt. 6. Man har den alltid, den tar aldrig slut, som andra mensskydd kan göra. 5. Den funkar även för pytteblödningar - som när jag småblödde konstant i 8 veckor vid p-stavsinsättning. 4. Den är ekonomisk och miljövänlig. 3. Jag tömmer den 7 på morgonen och behöver inte bry mig om min mens förrän klockan 19 igen. 2. Man kan bada utan att oroa sig för att få basselusker upp i murran och utan att byta skydd efteråt. 1. Man kan sova naken! (Nackdelar: 3. Icke att kombinera med klåfingrigt barn och sax... 2. Lite torrt att ta ut om man just har satt in den men bestämmer sig för att ha sex. 1. Fungerar inte helt tillfredsställande i en husvagn där man inte vill hälla ut blodet i varken portapottin (toaletten) eller vasken...) Så vad säger ni, alla tvivlare! Är ni övertygade! ?
Jag tycker det låter kanon alltihopa! Dock är jag fortfarande nervös för att jag kanske blöder för mycket. Läste på
menskopp.se att det kan vara lite trixit om man har spiral också, vilket jag har. Men och andra sidan så kan det ju inte skada att prova. Går det bra så gör det, annars får jag gå tillbaka till min kingsize-tamponger (eller är det queenzise kanske? :) )