• rebeckaa

arig o ledsen 7-årig flicka, behöver råd!

hej! vi har en flicka som är väldigt arig av sig o ledsen ibland. hon bråkar o slåss, slår även sin lillasyster. det har gått i perioder detta, har varit lugn ett tag o sen nu senaste tiden så har det varit jättejobbigt. hon säger att hon har ej känt som hon gör nu, var bättre innan hon drog ut tänderna, mått dåligt efter. jag vet inte om det blivt traumatiskt för henne, vad tror du? de gav henne ngn medicin, ngt lugnande o de sa att hon kommer ej komma ihåg så mkt sen om tandläkarbesöket. men tyvärr gjorde hon det, det var ganska jobbigt där för henne o för mig också o se henne så upprörd o ha ont. men jag vet inte om det kan varit det, mpste vara annat för hon har haft humör till och från. för ca 2år sen hade vi kontakt med bup, men det var mest för att personal på dagis ville det, då hon ej prata med dem, de trodde hon hade mutism, men var ej säkra. jag sa även till bup att jag oroa mig för hur hon mådde o att hon ofta bråkade. det tog 3mån o de tog kontakt o sa att vi får vänta flera månader till, men just då var det lugnare o hon hade börjat göra framsteg, så vi tyckte ej att det behövdes. men tror du att de skulle kunna hjälpa oss nu? vi vill ju att hon o vi också ska må bra. hon säger saker som att hon tänker dumma saker om andra, tycker att de e konstiga. men jag sa att det kan man väl få göra, men man får aldrig säga det till ngn då kan de bli ledsna o alla är vi olika. kan det vara adhd? vad tror du? tacksam för råd mvh rebecka

• Svar på tråden arig o ledsen 7-årig flicka, behöver råd!
  • Barnpsykologen

Hej, jag tycker att dina funderingar kring att återuppta kontakten med BUP låter bra. Ni har ett problem som ändrat karaktär med tiden, men ändå har där funnits en oro kring beteende under lång tid.
    Jag vet inte var ni bor och jag vet att det ser olika ut över landet gällande väntetider hos BUP.

Anneli

Svar på tråden arig o ledsen 7-årig flicka, behöver råd!