• Laire

Prinsesstårta fyllning?

Kolla in hos medlemmen JFL och hennes blogg Att fylla tårtor, där finns massor!

Kokosmousse och limefromage är gott på sommaren, blir väldigt luftigt

Många som yttrar sig har ingen egen åsikt, bara motsatsen till alla andras.
  • Laire
    skorpionen80 skrev 2009-05-29 19:20:13 följande:
    Det är väl hallonsylt man ska i? Och grädde utblandat med vaniljsås!
    I en äkta prinsesstårta har man ingen sylt, men det är vanligare på konditorierna att de har det (enligt min uppfattning).
  • Laire
    NettanFjärtan skrev 2009-06-01 14:02:09 följande:
    Vilken är godast? lr sötast? lemoncurd lr citronfromage? vilken är skillnaden. Vad passar till. något sommrigt. går det med jordgubbar kanske lr mandarinklyftor? Vad tror ni??
    Citromfromage smakar mycket bättre, lemoncurd smakar sött och har en knepig bismak. Jag gillar inte lemoncurd! Jag skulle hellre ha citronfromage och ev blanda i lite extra citronsaft (pressad, inte lemonad). Jordgubbar är nog gott, annars är vanlij en klar hitt som framhäver det sura i citronen.
  • Laire
    NettanFjärtan skrev 2009-06-01 16:02:34 följande:
    alltså har citronfromage samma konsistens som grädde typ eller? smakar det syrligt eller sött?
    Det är som chokladpudding men ännu fastare. Det är rätt löst och luftigt då man just vispat (och då bör man lägga på den på tårtan) men den stelnar fort. Smakar lite syrligt men alldeled för mesigt, därför är det gott att pressa i en citron. Tänker på Ekströms pulvervariant nu.
    NettanFjärtan skrev 2009-06-01 15:29:50 följande:
    okej. jag kanske ska göra ett lager citronfromage då och ett lager med mandarinklyftor. (på burk) vad tror ni om det? gott lr inte? Var ärliga. ska jag ha något till lager? vad ska jag isf ha i?
    Jag skulle hellre ha jordgubbar eller vaniljkräm, mandarinklyftorna är så himla söta och jag tycker inte det passar. Jordgubbar må vara söta men de är friskt söta. Ovanpå går det att ha någoin mandarinklyfta om du vill dock.
Svar på tråden Prinsesstårta fyllning?