• Lind1981

Cool doppresent!!!

Hjälp..är bjuden på dop och har ingen aning om vad vi skall köpa!

Vet att vi inte vill köpa tenn/silver tjafs eller sparbössor eller liknande...utan nån cool present som skall användas att leka med eller så....nån som har tips!
    Priset får ligga nån stans runt 5-600 kr.

• Svar på tråden Cool doppresent!!!
  • Asil1

Glömde skriva att du får klicka på hantverk och sen doppresent.

• Rita D

Vi fick en persolnig bok som handlar om sonen när han döptes. (Googla på "personlig bok" så får man upp massor av siter som säljer sådana)
    Även en CD där de sjunger om sonen fick han. Den har också gått varm här.

• Skorpan08

Det finns vetekuddar i form av nallar mm att köpa. Både praktiskt och fin och kramgo.

Fyra döttrar födda -90,-94,-95 och -08, En son BF 28/9-09
  • Lind1981

Tack så mycket...skall kolla upp era förslag.

• Extramoster

Vi gav min kusins dotter en barnvagns namnskylt när hon döptes, det är irförsig några år sen och de var inte lika vanliga då. Man behöver ju inte ha den på vagnen tror hon hade den på dörren till sitt rum

• kärålajn

Jag köpte en bok när min kompis son döptes.
    Den handlade om honom, där fanns hans namn med, födelesvikt & längd, barnmorskan som hjälpte under förlossningen å massa andra roliga saker.
    Köpte den plus en STOR nalle till.
    Var MYCKET uppskattat! :)

ღ Äntligen! Nu har vi världens goaste OLIVER hos oss! ღ 08-04-02
  • Jess69

Köp en "Learning Puppy", brukar vara uppskattat, även fast barnet är så litet än..
    det är en hund som pratar...man trycker på foten så säger den "fot" och "hand"
    osv...sen kan man trycka på ena tassen då spelar den olika melodier...

http://www.leklycka.se/visa_produkt.asp?id=1335&t=Learning+Puppy

(finns dock billigare i vanliga leksaksaffärer, typ BR eller ToysRUs.)

• Fjuppan

Vi köper nästan alltid fina sångböcker. Böcker har man kvar, man blir (förhoppningsvis) aldrig för stor för att sjunga och sjunga kan man göra tillsammans. Tycker att det är en bra och "hållbar" present. 

En cool present som en kompis son fick var en whiskey som ska lagras i 18 år. Lite roligt när man blir äldre...
  • Kangkurr

En liten kille jag känner fick ett hockeyspel, det var väldigt poppis att ta fram när han blev några år gammal.

• bubbli

jag ska köpa en get.

(alltså en sån som hamnar hos nån fattig familj nånstans ute i världen.)

• Tant Groda

Till min systers son köpte jag en "virkad" uppstoppad barndbil.
    Till en kompis dotter köpte jag ett födelsdagståg

• Disco

Köpte en verktygslåda till min guddotter som jag varje dopdag skall fylla med ett nytt verktyg. Lagom till flytta-hemifrån-dagen.

• neamange

min kompis fick tvillingar förra året, och det blir ju en del grejer de får hit och dit.. så jag åkte ner till trädgårdhandeln och köpte mig ett plommonträd till dem. Hängde fina plastnappar i det och gav det till dem. Ville ha ett plommonträd som var två sorter på men det fanns inte, men de måste skaffa ett till eftersom plommon vill vara två. Men iaf, det var den bästa presenten jag kunde ge. För detta trädet kommer att växa i kapp med dem och när dom är lagom att plocka plommon, så kommer trädet nog att ha massa goda plommon och så kommer tant nea alltid bli bjuden på plommonpaj när jag kommer dit!

Så det är det bästa tipset jag kan ge dig! Något som kommer att hålla länge och som alltid kommer att vara något uppskattat!

Svar på tråden Cool doppresent!!!