• Anonym

Behöver snabbt lån 15000 Vart?

Jag har mitt lån på max på min bank och även om jag kan betala går dom inte med på mer. Var kan jag få lån ändå? Var inne på bluestep.se men man måste tyvärr ha bostadrätt, fritidshus eller liknande.
    GE Money Bank funderar jag på, tror ni det går? Behöver pengarna ganska snabbt tyvärr. Den här månaden har inte varit rolig med räkningarna. Men det brukar ej vara såhär givetvis, tex behövdes bilen lämnas in två gånger på verkstaden.

Tips tack på fler ställen.

• Svar på tråden Behöver snabbt lån 15000 Vart?
  • Anonym (red ut ekonomin)

Hej!!

Mitt råd är att försöka ringa upp de som du har skulder hos och försöka göra upp någon bättre avbetalningsplan. Kanske minska på månadsavgifterna.

Ju mer du lånar dessto större knipa sätter du dig i. Nästa månad blir värre och nästa med osv..

Du måste försöka reda ut situationen som du har just nu. Annars kommer det bli en ond cirkel att du lever över dina tillgångar!!

Ring runt och rådfråga hur du bäst kan göra för att försöka reda ut ekonomin.

• Anonym (red ut ekonomin)

.. glömde fråga en annan sak. Måste du ha bilen just nu?
    Kan du inte vänta med att lämna in den tills du har bättre koll på ekonomin?
    Då "spar" du in lite på verkstadskostnaden just nu, men det blir en senare utgift när du väl har råd.

• Anonym

Jag tror du missförstog lite. Jag brukar inte ha dåligt med pengar och vi kan betala våra räkningar, vi har lånet i max för att vi har för ett halvår sedan köpt ny bil, möbler osv. Det är just denna månad mkt pga bilen. Kan vi ta lån kan vi givetvis betala av det sen, det är bara denna månad. Har räkningar som ligger som Måste betalas.

Men tack ändå.

• Legolina

oj, ett lån på 15000 utan säkerhet... det blir skyhög ränta det - om du nu hittar nån som lånar ut. du måste alltså betala tillbaka pengarna illa kvickt om du inte ska krasch ekonomin titalt.

får du in 15000 inom kort som inte behöver gå till annat?
    om inte så är inte ett lån lösningen på dina problem.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-29 14:08:25 följande:
    Jag tror du missförstog lite. Jag brukar inte ha dåligt med pengar och vi kan betala våra räkningar, vi har lånet i max för att vi har för ett halvår sedan köpt ny bil, möbler osv. Det är just denna månad mkt pga bilen. Kan vi ta lån kan vi givetvis betala av det sen, det är bara denna månad. Har räkningar som ligger som Måste betalas. Men tack ändå.
    En halvår gammal bil som måste på verstad två gånger...  Hmmm.. märkligt..  Det borde ju gå på garantin eller?
  • Miss Lau

Har ni alltså räkningar kvar att betala för 15.000 kr eller vad ska pengarna användas till?

Mitt råd är att ringa de som ska ha betalt och höra om några kan vänta tills nästa månad och sen lever ni så snålt ni bara kan tills nästa lön kommer. Alternativt låna precis så ni klarar er, absolut inte mer.

Och om ni i vanliga fall inte har dåligt med pengar måste ni bums börja spara till en vettig buffert så att ni slipper springa och ta smålån här och där för att betala räkningarna de månader det blir något extra.

• Anonym
    Anonym skrev 2009-05-29 14:08:25 följande:
    Jag tror du missförstog lite. Jag brukar inte ha dåligt med pengar och vi kan betala våra räkningar, vi har lånet i max för att vi har för ett halvår sedan köpt ny bil, möbler osv. Det är just denna månad mkt pga bilen. Kan vi ta lån kan vi givetvis betala av det sen, det är bara denna månad. Har räkningar som ligger som Måste betalas. Men tack ändå.
    låna på huset för att köpa bil och möbler.... låter märkligt. Det höjer ju inte värdet på huset
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-29 14:09:56 följande:
    En halvår gammal bil som måste på verstad två gånger...  Hmmm.. märkligt..  Det borde ju gå på garantin eller?
    Det är inte nya bilen då skulle vi inte våga åka i den. Har tre bilar utav 1 riktig gammal.
  • Anonym
    Miss Lau skrev 2009-05-29 14:12:44 följande:
    Har ni alltså räkningar kvar att betala för 15.000 kr eller vad ska pengarna användas till? Mitt råd är att ringa de som ska ha betalt och höra om några kan vänta tills nästa månad och sen lever ni så snålt ni bara kan tills nästa lön kommer. Alternativt låna precis så ni klarar er, absolut inte mer. Och om ni i vanliga fall inte har dåligt med pengar måste ni bums börja spara till en vettig buffert så att ni slipper springa och ta smålån här och där för att betala räkningarna de månader det blir något extra.
    Ja vi sa att vi ska spara till ett "huskonto" där vi kan ta utav månader då det är knapert.
  • Anonym
    Anonym skrev 2009-05-29 14:25:05 följande:
    Det är inte nya bilen då skulle vi inte våga åka i den. Har tre bilar utav 1 riktig gammal.
    Glömde säga att den rikiga gammla använder vi inte, den nya och den "halv gamla" turas vi om med. Måste ha två fungerande bilar då vi jobbar på olika delar av staden.
Svar på tråden Behöver snabbt lån 15000 Vart?