Är det ett falskt plus pga Ovitrelle?
Hej!
Jag har PCOS och svårt att bli gravid. Denna cykel har jag äntligen fått pröva Gonal-f och fick ett ägg som mognade och jag fick Ovitrelle för 13 dagar sen.
Igår, 12 dagar efter jag hade tagit Ovitrelle och på BIM -3 så testade jag POSITIVT! Det vart ett rätt så starkt streck. Jag vågade/vågar inte riktigt lita på att resultatet stämmer eftersom jag vet att man kan få falskt plus pga ägglossningssprutan.
Jag testade imorse igen och graviditetstestet var fortfarande positivt, strecket hade verken blivit starkare eller svagare.
Det är så himla jobbigt det här! Jag vågar verkligen inte lita på testen, tänk om det är Ovitrellen som spökar.
Nu till min fråga... är det någon som har varit i samma situation som jag? Om ni har testat positivt innan BIM efter att ha tagit en ägglossningsspruta, var ni gravida "på riktigt" eller har ni fått falska plus? Om ni har testat flera dagar i rad har det positiva strecket på graviditetstestet blivit starkare/svagare beroende på om ni var gravida?
Jag tänkte ta ett nytt test imorgon bitti igen. Om det visar positivit då, vågar jag lita på att jag är gravid, då det är 14 dagar sen äl sprutan och BIM -1.
Jag är så himla orolig och ledsen på samma gång. Jag har kämpat så länge för att bli gravid men jag vågar verkligen inte lita på att mitt positiva grav.test verkligen stämmer.
Jag är så tacksam för svar!
Trevlig helg på er!