• maammas

Är det ett falskt plus pga Ovitrelle?

Hej!

Jag har PCOS och svårt att bli gravid. Denna cykel har jag äntligen fått pröva Gonal-f och fick ett ägg som mognade och jag fick Ovitrelle för 13 dagar sen.
    Igår, 12 dagar efter jag hade tagit Ovitrelle och på BIM -3 så testade jag POSITIVT! Det vart ett rätt så starkt streck. Jag vågade/vågar inte riktigt lita på att resultatet stämmer eftersom jag vet att man kan få falskt plus pga ägglossningssprutan.
    Jag testade imorse igen och graviditetstestet var fortfarande positivt, strecket hade verken blivit starkare eller svagare.
    Det är så himla jobbigt det här! Jag vågar verkligen inte lita på testen, tänk om det är Ovitrellen som spökar.
    Nu till min fråga... är det någon som har varit i samma situation som jag? Om ni har testat positivt innan BIM efter att ha tagit en ägglossningsspruta, var ni gravida "på riktigt" eller har ni fått falska plus? Om ni har testat flera dagar i rad har det positiva strecket på graviditetstestet blivit starkare/svagare beroende på om ni var gravida?
    Jag tänkte ta ett nytt test imorgon bitti igen. Om det visar positivit då, vågar jag lita på att jag är gravid, då det är 14 dagar sen äl sprutan och BIM -1.

Jag är så himla orolig och ledsen på samma gång. Jag har kämpat så länge för att bli gravid men jag vågar verkligen inte lita på att mitt positiva grav.test verkligen stämmer.

Jag är så tacksam för svar!
    Trevlig helg på er!

• Svar på tråden Är det ett falskt plus pga Ovitrelle?
  • Rapunzella

Vågar inte lova något, men om jag minns rätt så kan Ovitrellen ge positivt upp till 10 dagar (se även här: "Ovitrelle kan påverka immunologisk bestämning av serum- / urin-hCG i upp till 10 dagar, vilket leder till falskt positivt graviditetstest." www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp&DocTypeID=3) efter att du tog den.

Om du nu testar positivt efter 13 dagar så tror jag att det positivt, så jag vågar mig på ett försiktigt "Grattis"!

• maammas

Tack kära ni!

Jag vågar verkligen inte hoppas på någonting än och jag är så nervös för att det positiva resultatet ska vara borta imorgon. Kanske min extrema oro eftersom jag har kämpat så länge för att bli gravid! Jag har varit inställd på att det kanske aldrig kommer att gå.

Sen jag tog Ovitrellen har jag haft en enorm trötthet (en vanlig biverkning av den) men jag har känt att det har blivit mycket mycket bättre de senaste dagarna, ok jag är fortfarande trött men jag klarar mig utan att sova middag nu i alla fall. Det borde väl betyda att Ovitrellen har gått ur/försvagats i kroppen?!

• htsny2001

Tror att du är gravid!!! Ovitrelle är ute från kroppen efter 10 dagar (har provat på mig själv flera gånger).

• maammas
    htsny2001 skrev 2009-05-29 22:05:05 följande:
    Tror att du är gravid!!! Ovitrelle är ute från kroppen efter 10 dagar (har provat på mig själv flera gånger).
    Tack, jag hoppas att du har rätt!

Varför jag är så orolig är för att hag har läst om två tjejer här på fl som fått ett falskt plus 12-13 dagar efter plusset, dom är för visso bara TVÅ (av vad jag har läst) av alla på fl så jag hoppas att det inte är så vanligt.
    Men jag tycker att mina grav.test har varit rätt så starka. Det känns positivt att det inte hade försvagats på ett dygn i alla fall, det borde väl vara positivt?
  • Rapunzella

När är din ordinarie testdag?

• maammas

God morgon!

Graviditetstestet visade fortfarande positivt imorse. Idag är jag på BIM -1 och det är 14 dagar sen jag tog sprutan. Men jag vågar ändå inte hoppas fullt ut att jag verkligen skulle vara gravid "på riktigt", jag är så rädd att det är sprutan som spökar.

• htsny2001

Jag vågar säga GRATTIS!!! DU ÄR GRAVID PÅ RIKTIGT!!!
    Det är inte sprutan. I fall det skulle vara sprutan pluset skulle vara svagare med varje dag.
    Grattis en gång till!!!

• maammas
    htsny2001 skrev 2009-05-30 09:56:56 följande:
    Jag vågar säga GRATTIS!!! DU ÄR GRAVID PÅ RIKTIGT!!!Det är inte sprutan. I fall det skulle vara sprutan pluset skulle vara svagare med varje dag.Grattis en gång till!!!
    Å tror du det!! De positiva resultatet har varit lika starkt i tre dagar nu, jag vet inte om det har blivit något starkare men svagare har det definitivt inte blivit!

Ska det verkligen var min tur nu efter tre års längtan?!
  • htsny2001

Jag vet den känsla när man lyckas att bli gravid!! Vi har kämpat 4 år och nu efter 4 insemination, 1 operation och 2 IVF är jag gravid i v.19,men fortfarande har svårigheter att tror att det är sant (även har ganska stort magen nu:) ).
    Lycka till med graviditeten!!

• nevadita

GRATTIS!!!! Du är GRAVID!!!!!

Det hade definitvit blivit minus eller aif svagare plus annars vid det här laget.

TJOHO!!! Fira ordentligt imorgon på Mors Dag {#lang_emotions_heart}

Och lycka till såklart

• maammas

Hej!

Jag ville bara skriva och berätta hur det gick... Igår på mors dag gjorde jag det sista graviditetstestet och det var ett jätte starkt fint plus! Jag är GRAVID!

Tack så jätte mycket för alla gratulationer!

Jag känner mig lyckligast i hela världen!

• nevadita

Varmt grattis, vilken fin Morsdagspresent

Önskar dig lycka till nu!

• Imasim

Maammas...grattis till graviditeten...
    Själv är jag gravid i v 28 men min bästa vän är i precis samma situation just nu som du var i nyss.
    Hon åt först Pergotime och fick sen ägglossningsspruta torsdag den 21 maj. Dagen efter inseminerades hon. 10 dagar efter inseminationen testar hon svagt positivt. Likaså 11 dagar efter. Hon kontaktade gyn som sa att hon testat alldeles för tidigt och beordrade test tidigast 16 dagar efter ä.l.
    Nu tror hon förstås att hon inte längre är gravid och vågar inte testa förrän på söndag.
    Men, borde inte ett fullt synligt plus 12 dagar efter själva ägglossningssprutan betyda en graviditet? Jag hoppas så mycket att det värker. Kram å lycka till med din lilla skrutt... /Misa

Svar på tråden Är det ett falskt plus pga Ovitrelle?