• StilaM

Föräldragrupper - när, var, hur?

Jag är hemma med mitt första barn som nu är snart 5 veckor. Jag är den enda i min bekantskapskrets som har barn och hade verkligen sett fram emot föräldragruppen för att få träffa andra i liknande situation. Vår BVC-sköterska berättade dock att den kommer att starta i slutet av augusti. Då är skrutt redan 4 månader. Är det vanligt att föräldragrupperna börjar så sent?

Jag känner själv att det stöd som en föräldragrupp kan ge behövs mer nu. När lillan blir äldre kan man ju gå till öppna förskolan med henne (och där träffar man ju också andra föräldrar). Hur ser det ut för er andra?

• Svar på tråden Föräldragrupper - när, var, hur?
  • Lundby87

Tror det va kring denna tiden för vår del med. 4-5 månder. Hade en super mysig grupp vi började även ses endel privat och hade knytis en gång i veckan och turades om att vara hos varandre eller ute

• Lundby87

mm öppna förskolan kanske kan va nått för er eller kolla på fl kanske finns mammor som vill ses åfika i det fina vädret

• hallon2

Beroende på när barnet är fött så kan föräldragrupperna börja så sent... Även BVC-sköterskor ska ju ha semester :)
    Mitt tips är att ni ska gå till öppna förskolan så snart ni känner att ni vill och orkar. Där brukar finnas spädbarnstider (0-1 år) och de grupper är nog mest till för att föräldrarna ska få träffas ;)
    Jag var med min dotter på öppna förskolan när hon var 3 månader och träffade massor av nya bekantskaper.

• Vår stora lillbebis

Vår startade i november-december och sonen är född i augusti så ungefär vid den tiden var det för oss också!

• StilaM

Tack för era svar.

Vad gjorde ni på era föräldragrupper? Hur länge och ofta träffades ni?

Svar på tråden Föräldragrupper - när, var, hur?