• Hexx

Kräks v 21.... lite äckel...

I början av grav. mådde jag illa, dock aldrig så jag spydde.
    Nu kan jag plötsligt, efter frukost känna hur magen bara vänder sig, börjar svettas och skaka (som vid magsjuka) och sedan måste jag ut och kräkas upp frukosten....
    Är det någon som känner igen sig?
    Är det graviditeten, eller något annat tro???
    Blir lite orolig...

• Svar på tråden Kräks v 21.... lite äckel...
  • Teskedsmamman

Var du väldigt trött??? Är man t ex trött eller har ätit dåligt dagen innan så kan illamåendet återvända...

Illamående över huvudtaget tycker jag är nyckfullt och kan dyka upp lite här och där...

• sanne77

så har jag de helt till mina abrn kommer sig ut. har haft de så med dem tre barn jag har och är nu i v18 och jag spyr fortfarande . bara att stå ut

• Ankissen

Stackars dig! Så där blev jag oxå runt v.20 och fick det att gå över genom att äta något på natten. Det är som om magen var helt tom på morgonen och fick panik över all frukost jag hällde i mig. Funkade mycket bättre om jag åt en banan och en yoghurt på natten när jag var uppe på toa.

• Hexx

aha.... så då kanske jag inte har en jätte tumör i magsäcken då????

• LiVM

är själv i v18 och har spytt sedan ja fick + tecknet,,,det är nog bara ungen som talar om att den lever ;) men visst är det äckligt,,blääää!!!

• Bera

ja spyr oxå än, har ja gjort sen v.5 :( o är nu i v.19..

• guldplutt

Precis som du har jag också. Mitt konstanta illamående gick över samma dag som jag gick in i v 15, men ibland dyker det upp helt otippat som gubben i lådan fortfarande. Förra veckan satt jag på bussen till jobbet när jag började må illa. Hann precis fram och av bussen innan jag spydde som en kalv på trottoaren... En annan dag fick jag jätteont i magen efter lunch, kallsvettades en liten stund innan det var raketfart in på toa och tokkräkas...

• kate79

Om jag är jättehungrig när jag vaknar på morgonen så vet jag att frukosten inte lär stanna kvar i magen. Jag får inte vara för hungrig när jag äter för då är det kört. Det var likadant vid förra graviditeten och det höll i sig ett tag in.

Svar på tråden Kräks v 21.... lite äckel...