• Anonym (mår skit)

har aldrig mått så här dåligt!

mår skit! Gick hem från jobbet i veckan, migrän, kräkte (inte magsjuk), ont när jag andas och bara grät utan anledning.
    Haft det tufft på jobbet i snart 1 år, men sista halv året har det varit sjukt tufft. Enorm stress o hela tiden personal brist. Sista tiden har jag fått komma med anledningar varför jag ska gå till jobbet just den veckan. Sista veckan blev väl droppen som fick bägaren att rinna över. Så sista dagen på jobbet bara grät jag utan anledning, chocka väl kollegarna, men nu vissar det sig att alla mår lika dåligt. Tagit upp det m chefen tidigare men ingen respons, vi är personal vad vi ska vara. Så ingen förståelse utan bara mer jobb.
    Nu har jag tappat matlusten, känner mig nere. Panik för nästa vecka då jag vet att det inte kommer att vara bättre utan sämre på jobbet vill bara gråta. Nu vet jag inte vad jag ska göra!

Finns det fler som kännt så här? hur kom ni vidare? vad gjorde ni?

• Svar på tråden har aldrig mått så här dåligt!
  • h8him

Kontakta facket angående arbetsmiljön. Självklart ska chefen bry sig om hur de anställda mår på jobbet. Gå till företagsläkaren och förklara hur du mår och vilken arbetssituation du har så kan du få bra hjälp från dem.

• Elyse

Helt klart, gå med i facket och ta upp detta med fack-representanten på din arbetsplats.
    Snacka gärna ihop er innan om vad ni gemensamt tycker är en rimlig och hållbar arbetsbelastning (du behöver inte nödvändigtvis ta upp att ni gått igenom det innan). Upplys chefen om att du tycker att din arbetsbörda är orimlig och förelå istället vad du tycker är rimligt att utföra på en vecka. Vik dig INTE för argument som att "då får de andra göra mer". Kom ihåg att det är en förhandling och föreslå därför en någon mindre arbetsbörda till en börja med, än vad du i slutändan kan tänka dig.

Svar på tråden har aldrig mått så här dåligt!