• Nyfiken gul

FORT - NU!! Hur fäller man ihop en resesäng?? Snabba svar!!

Har en Baby zone resesäng som ska lånas ut NU... Dom står och trampar i hallen..

Vi har kommit så långt att vi får loss spärrarna och får ihop botten - men hur fasen får man ihop sängen så den blir platt och får plats i väskan??? Fattar nada!!!

Victor född 10/6 - 2008- - vår älskade son!
  • Svar på tråden FORT - NU!! Hur fäller man ihop en resesäng?? Snabba svar!!
  • Nyfiken gul

Ingen som vet??

Ska man liksom typ fälla ihop den i någon speciell ordning för att den ska bli platt?

• Alexi

Dra man inte uppåt mitt på långsidorna? Så har jag sett en del fungera i alla fall.

• MrM

De resesängar som jag använt har krävt att man låser upp alla fyra gavlarna innan man drar upp botten. Men jag har ingen aning om hur just din modell ser ut.

Mvh

• Nyfiken gul

Gavlarna fäller man nedåt - och så långt är jag med..

Men hur får man ihop liksom själva "chassit" så det blir helt ihopfällt?????

Vad är det jag missar??

SOm den står nu är gavlarna nedfällda och botten drar man upp så den blir uppfälld - men sen går det inte längre...

ser ut som ett halvtrasigt paraply om ni förstår...

Hur får man benen att fösas ihop???

Är det ingen som fäller ihop sina resesängar? Borde ju vara ungefär samma för alla modeller egentligen..

• MrM

Nyfiken gul skrev 2009-05-30 15:45:03 följande:

Gavlarna fäller man nedåt - och så långt är jag med..Men hur får man ihop liksom själva "chassit" så det blir helt ihopfällt?????Vad är det jag missar??SOm den står nu är gavlarna nedfällda och botten drar man upp så den blir uppfälld - men sen går det inte längre...ser ut som ett halvtrasigt paraply om ni förstår...Hur får man benen att fösas ihop???Är det ingen som fäller ihop sina resesängar? Borde ju vara ungefär samma för alla modeller egentligen..
    Med vår säng tar man bottenplattan och lindar runt benen och drar åt med kardborrband så att den håller ihop.

Mvh
  • NinnaBus

Vi har en av annan modell... där drar man upp botten först och lossar sedan spärrarna på sidorna... Lär mig aldrig om det är kortsidorna eller långsidorna först. På vår måste man i alla fall dra upp botten ganska högt innan man lossar sidorna... annars "låser" de sig halvvägs nere. Ibland gör de det ändå och sängen ser ut som du beskrev det... som ett trasigt paraply.
    Då är det bara att känna på alla spärrarna på sidorna för en har låst sig halvvägs ihop. När man hittar vilken är det bara att återigen trycka på spärren och vicka lite på sidan upp och ned så brukar spärren lossna och sängen går att fälla ihop...
    Borde ju vara ungefär samma på er säng...
    Lycka till...

• Nyfiken gul
    NinnaBus skrev 2009-05-30 15:51:16 följande:
    Vi har en av annan modell... där drar man upp botten först och lossar sedan spärrarna på sidorna... Lär mig aldrig om det är kortsidorna eller långsidorna först. På vår måste man i alla fall dra upp botten ganska högt innan man lossar sidorna... annars "låser" de sig halvvägs nere. Ibland gör de det ändå och sängen ser ut som du beskrev det... som ett trasigt paraply. Då är det bara att känna på alla spärrarna på sidorna för en har låst sig halvvägs ihop. När man hittar vilken är det bara att återigen trycka på spärren och vicka lite på sidan upp och ned så brukar spärren lossna och sängen går att fälla ihop...Borde ju vara ungefär samma på er säng...Lycka till...
    Tack - det var precis så det var!  Botten högt upp så lossar alla spärrar ordentligt och så fick man ihop det.

Nu vet jag hur man gör hädanefter.. nu kan sängen äntligen komma iväg...
  • Snarkofagen

Tänk att det ska vara så förbannat svårt att fälla ihop/fälla upp en resesäng! Första gången vi lånade en resesäng tog det oss 45 minuter att sätta upp eländet!

• Nyfiken gul
    Snarkofagen skrev 2009-05-31 10:53:29 följande:
    Tänk att det ska vara så förbannat svårt att fälla ihop/fälla upp en resesäng! Första gången vi lånade en resesäng tog det oss 45 minuter att sätta upp eländet!
    Ja men exakt!

Och jag begriper inte hur det kan vara så svårt att trycka en bild på själva sängen om hur man enklast fäller upp/ner den. Så är det ju på bilbarnstolar och vissa barnvagnar, varför inte på en resesäng??
Svar på tråden FORT - NU!! Hur fäller man ihop en resesäng?? Snabba svar!!