det är svårt...
vad ska jag göra?
hej. e en kvinna på 37 år, som haft missbruksproblem innan jag träffat mina 2 barns- pappa. han har aldrig haft liknande problem. men. han kommer ifrån en annat land, (samma land som jag) där han har varit med i kriget. vi träffades i det gemensamma hemlandet (jag e född här o pratar inte ens språket). han räddade väl mig lite grannan. mina problem var minst sagt stora. heroin de sista åren och innan amfetamin plus alkohol och piller, i kombination.
nu till saken...sedan jag träffade honom, har jag tagit tag i mitt liv. jag har en högskoleexamen (precis blivit färdig med c- uppsatsen) och en komvuxutbildning dessförinnan (undersköterska).
vi har 2 barn, o jag har sedan den lille varit liten haft behov att berusa mig med tabletter smärtstillande (citodon). äter uppemot 20 st o blandar helst med alkohol, för att få en effekt. min sambo vet detta, men känner sig maktlös. det gör jag med. vi var nyss nära att bryta upp, då han fått ett frispel på mig o min missbrukarpersonlighet. våra barn e fina men den lille har leukemi sedan 2 år tillbaxs. det har inte varit lätt.
vad ska jag göra? har lovat att ta det lugnt m alkoholen ett tag, i alla fall. han själv har ju varit i krig, så han har temperament. men har ALDRIG gjort mig illa, o röker inte ens.
så fort det komer minsta motgång, vill jag berusa mig. hjälp!