• Anonym

mår så dåligt av värmen!

idag är det 25 grader hos mej, skulle bara gå 15 minuter till affären men blev helt yr och skakig och höll på att svimma

vad är det för fel på ens kropp om man inte tål värmen?
    är det blodtrycket?

kan inte vara i en bastu heller

för skjutton är runt 20 och känner mej som en svag pensionär!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden mår så dåligt av värmen!
  • Anonym

Druckit ordentligt? Så där kan jag få på somrarna om jag inte druckit mycket, spelar ingen roll om jag är ut en timme eller 10 minuter..

• LillaFlamman

Hej, jag tycker om värme men tål den inte speciellt bra, måste hela tiden va i skuggan.

Jag försöker dricka massor men får helt enkelt inte i mej vad jag behöver ändå så jag dricker en hel del vätskeersättning och mår mycket bättre.
    Personligen klarar jag inte av hemmagjorda och "vanlig" ersättning utan dricker Resorb som finns med apelsin och svartavinbärs smak, tyvärr med aspartam i men det är bättre än vanlig.

Vet inte om det är något fel, har aldrig kollat mig, kanske nån annan som vet så man borde men mitt råd är drick vätskeersättning

• linjes

Mår oxå dåligt av värmen,det behöver inte vara något fel,vissa funkar så..
    Det har vart över 30 här idag så jag har hållt mig inne

• Anonym

Men kan de vara nåt med blodtryck eller blodsocker fall
    man vill ju inte sitta inne när alla e ute heller .: (

gick hem satte mej i soffan och åt massa chips och juice
    salt och vätska är väll bra

piggare blev ja iaf

• linjes

Är du orolig så gå till en läkare och kolla upp dig

• LillaFlamman

chips och juice = socker och salt, = vätskeersättning men den flytaande formen är nyttigare, vad bra att du mår bättre

• MizzZora

Det ar antingen for varmt lr for kallt, svenskar e aldrig nojda med vadret *suck*

• Anonym

åh jag mår som en donna i värmen! har haft problem förut med att må jätte dåligt då det är för varmt men ej nu för nåt år tillbaka sedan!Jag ser till att dricka vätska en gång i kvarten(ett glas vatten) jag gör inga super aktiviteter då det är som hetast,håller mej i solen trots värmen men i korta stunder förstås!Brukar svalka mej i duschar under dagen om det blir för mkt och det funkar galant äter små portioner med mat.

• ebben

är du gravid??

hur som helst så mådde jag jättedåligt då jag var yngre i värmen,då testades aldrig blodtrycket,men jag misstänker att det var det som bråkade-fick blodtryckssänkade,men då var jag ju över 25år.

• Anonym (Anna)

Har du alltid haft detta problemet? Det kan vara något som inte stämmer i kroppen om du inte varit så känslig förr. Jag har blivit sån de två senaste åren. Kan inte alls vara i solen eller i värmen alls egentligen. 25 grader gör att jag får hjärtklappning och blir helt svag. Detta efter bara 2 min i solen, kan inte sola mer som jag älskar egentligen. Lyssnar jag inte på kroppen så svimmar jag av Spelar ingen roll hur mycket jag dricker.

• Lorelei

För mig är det magen som strejkar så fort det blir varmare än max 20grader...

• Anonym (Anna)

Anonym (Anna) skrev 2009-05-30 20:23:16 följande:

Kan tillägga att strypning orsakar rejäl syrebrist i hjärnan, man kan få permanenta hjärnskador pga det om det vill sig illa. Det är allvarligt TS! Det är en fin linje från att någon "bara" blir medvetslös och när denna sedan dör. Var försiktig!
    Sorry, fel tråd
  • Lorelei

Anonym (Anna) skrev 2009-05-30 20:23:37 följande:

Anonym (Anna) skrev 2009-05-30 20:23:16 följande:
    Sorry, fel tråd
    Blir lite orolig! Den tråden vågar jag nog inte läsa....
  • Anonym (Anna)
    Lorelei skrev 2009-05-30 20:24:48 följande:
    Anonym (Anna) skrev 2009-05-30 20:23:37 följande: Blir lite orolig! Den tråden vågar jag nog inte läsa....
    Skyller på värmen!
  • Anonym

anna, hmmm nää inte alltid, senaste 2 åren kanske...

hur då att något är fel i kroppen?
    vad tex?

kan det vara järnbrist eller lågt blodtryck som märks tyddligt i värmen

eller vad kan det vara för fel på en när man mår dåligt i värmen?

• Anonym

anna

vad e de för fel på dej då??

Svar på tråden mår så dåligt av värmen!