Att rädda barnen från könsroller...
Full av förhoppning;
Jag tycker PRECIS som du, kunde inte sagt det bättre själv!
Full av förhoppning;
Jag tycker PRECIS som du, kunde inte sagt det bättre själv!
Tror att det i grund och botten handlar om vad man själv tycker är manligt resp kvinnligt.
En man för mig KAN laga mat, KAN städa, erbjuder sig att hjälpa till, KAN visa känslor utan att bli hysterisk osv. För mig är en man en sk gentleman, och en man som inte kan städa, visa känslor, laga mat, ta hand om sig själv en MANSGRIS.
Jag anser att en MAN ska uppvakta en kvinna, "ta hand om henne" på det trevliga gammeldagsta sättet samtidigt som han förstår att hon KAN ta hand om sig själv...dvs ska det vara en "kärlekshandling" från hans sida, att känna ansvar osv. (hmm, svårt att förklara, hoppas ni förstår vad jag menar)....
Om jag får en son ska jag uppfostra honom till en gentleman,
med t ex "damerna först", att man ALDRIG slår en tjej (inte slåss överhuvudtaget förrutom för att försvara sig, men dock ALDRIG en tjej),
att det är killen som betalar på daten, uppvaktar med blommor osv...
samtidigt som jag givetvis ska lära honom att inte vara "en toffel" som ska ta skit. Det är lite DET jag menar när det gäller könsroller.
Ladyline;
Det e ju lite skillnad om killen på första daten köper blommor tycker jag,
då skulle jag själv få panik. Jag menar mer när man börjar bli intresserad, då dejtandet blir intensivare, DÅ är det trevligt med uppvaktning. Men att killen bjuder tycker jag är självklart. Å då menar jag om man e på date, inte att ALLA killar ska bjuda.
Det är skillnad om man e på date eller e ute me en killkompis.
Vissa killkompisar jag har skulle aldrig falla sig in att bjuda en tjej för sakens skull,
medans somliga ALLTID bjuder.