• Anonym (lisa)

Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?

Detta är min allra första egna morsdag men jag har inte fått något alls och kommer tyvärr inte att få heller..lite ledsen för det och undrar om ni andra har fått något fint? (ni som har barn som är för små för att handla/göra något själva)

• Svar på tråden Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?
  • Kimmy

min son är 2. Han och sambon gjorde frukost på sängen och så fick jag en teckning( bestod av några streck på ett papper). Sen fick jag ett "Grattis Mamma, jag älskar mamma" från sonen.

• LillaFlamman

fick inget förra året, fick inget i år heller, ger heller inte sambon några presenter utan det får vänta tills sonen blir större och om hanhar lust att göra något

Men alla är olika

• Anonym (C)

Hade min första morsdag förra året men då fick jag ordna presenten själv, idag har jag inte fått ett skit, jo just skit har jag fått.. Att vårat barn stökar ner är mitt fel, allt är mitt fel idag och sambon skiter fullständigt i att det är morsdag.. Trevligt trevligt ;)

• Michayla

nej inte fått något då min man e iväg och sonen är två år. men andra två åren jag varit mamma har mannen fixat något.. även brukar min bonusdotter ringa och förra året kom hon med blommor

• The past is now

Nej inget alls. Men du ts..fira dig själv då! Ta och gör något fint för dig själv i form av ett långt härligt bad, färga håret, fixa naglarna, etc etc...gå en härlig promenad med en stor glass i näven.

• Michayla

ja precis , sura inte i din ensamhet utan unna dig själv en underbar dag för att du är världens bästa mamma

• Anonym (lisa)

The past is now skrev 2009-05-31 09:55:08 följande:

Nej inget alls. Men du ts..fira dig själv då! Ta och gör något fint för dig själv i form av ett långt härligt bad, färga håret, fixa naglarna, etc etc...gå en härlig promenad med en stor glass i näven.
    Vi ska åka iväg och fika med hela släkten och alla mammor så det ska bli en härlig dag ändå..jag fick iallafall se en skinande diskbänk och en rengjord grill när jag steg upp så det får väl vara morsdagspresenten!
  • MJAD

Förra året var min son bara några veckor och då fick jag inget. men min man sa att jag kunde passa på att köpa något till mig när jag skulle köpa till våra mammor. Men det ville jag inte.

I år får vi se. Jag har nämnt denna dag ett antal ggr och sagt saker jag skulle vilja ha, men jag kommer säkert inte få ngt. Får se om han ens kommer i håg vilken dag det är när han vaknar.
    Sonen är ju bara ett år så han förstår inte vad det är för skillnad på idag och imorgon :)

• Klant och Fjant

Varför ska Mors Dag bara handla om presenter?! Som mannen dessutom ska köpa?! Är det nån han ska handla till om man ska ge present är det sin mamma.

Min son är 3år, jag är själv med honom. Dvs jag har inte fått en enda Mors Dag present, inte blivit uppvaktad öht.

Istället försöker jag göra en mysig dag av det hela. Tills den dag han är gammal nog att förstå och fixa något själv. Jag gör en dag vi båda blir glada över, lite vardagslyx.

Här firar vi (mor)Mors dag och (mor)Fars dag istället. För de två förtjänar att bli uppvaktad av oss båda!

Ännu en totalt ointressant blogg... ensammammamedadhd.blogg.se/
Svar på tråden Ni som har små barn, har ni fått någon morsdags present idag?