Fått lånelöfte men inte talat om att jag är gravid!
För ett tag sen budade vi på ett hus och vann det. Tillträde är inte förrän i mitten av augusti, och nu håller vi på att sälja våran lägenhet.
Vi var på banken och fick lånelöfte och allt såg ljust ut, vi skulle klara det bra sa bankkvinnan.
MEN... Vi berättade aldrig att jag är gravid. Så fort vi fått en köpare på lägenheten som skrivit på kontrakt så ska vi boka ett nytt möte på banken för att ordna med det sista på lånet (just nu är det ju bara handpennings lånet som vi tagit). Grejen är ju att nu är det omöjligt att dölja att jag är gravid, och det slog mig att tänk om de drar tillbaka lånelöftet? Kan de göra så?
De borde väl ändå kunna räkna med att man tids nog får barn - vi har ändå passerat 30 strecket bägge två. Och om man säger att man bara tänker stanna hemma i max 6 månader med full mammapenning, och sen att min pappa (som är hemma) tar hand om barnet, blir det nån skillnad då? Självklart är det inte riktigt sanningen, jag tänker va hemma så länge som det känns bra, sen stannar min sambo hemma.
Men kan de ta tillbaka lånelöftet tror ni?
Nån som har nån erfarenhet av såna här saker?