• Dynamic

Vad är fin och bra whiskey? Ska köpa födelsedagspresent! Max 1000:-!

Hjälp mig!

Whiskeykännare, säg era bästa whiskeyar och varför ni skulle valt just den! Ska handla present om 40 minuter!

help help help! {#lang_emotions_smile}

• Svar på tråden Vad är fin och bra whiskey? Ska köpa födelsedagspresent! Max 1000:-!
  • Alle

Highland Park
    Bowmore - finns flera olika prisvärda casks
    Laphroaig
    Caol Ila
    Talisker
    Cragganmore
    Auchentochan (osäker på stavning)

är exemepl på bra single malt.

Jag skulle köpa en Mackmyra - svensk single malt - om jag fick tag på den.

Det kan ALDRIG bli för mycket glitter!!!
  • Gravid2010

Mackmyra eller en japans whiskey kan vara en kul grej att ge bort! Japan har gjort whiskey i bra många år, men är inte lika kända som irland och skottland när det gäller detta.

• Dynamic
    Gravid2010 skrev 2009-06-01 11:43:00 följande:
    Mackmyra eller en japans whiskey kan vara en kul grej att ge bort! Japan har gjort whiskey i bra många år, men är inte lika kända som irland och skottland när det gäller detta.
    japansk whiskey är för vattnig tyvärr. Tack för alla bra svar! nu sticker jag
  • Mallefnatt

Ardbeg Supernova... Kom ut idag.. 799 kr. Väldigt rökig..

• Alle
    Trolltoka skrev 2009-06-01 12:07:33 följande:
    Mackmyra special 02 fick karln min i födelsedagspresent av mina föräldrar. Väldigt omtyckt! Mild och smakrik tydligen. Gillar man rökig whiskey så rekomenderar karln Lagavulin. Kolla på systembolaget.se så går det att se hur många som finns i butiken och om det finns
    Lagavulin är riktigt smarrig
    O´ban är också underbar - jag älskar de riktigt tunga med mycket tjära och rök.
  • Trolltoka
    Alle skrev 2009-06-01 12:54:18 följande:
    Lagavulin är riktigt smarrig O´ban är också underbar - jag älskar de riktigt tunga med mycket tjära och rök.
    Är som karln min då.. Ska vara grumliga å så tjocka av tjärsmak så att det nästan är att äta med kniv och gaffel. Då är han nöjd
    trolltoka.blogg.se *~*Novah 13/3-07♥BF 23/1-10*~* novahpantera.bilddagboken.se
  • Dynamic

Det blev en Ardbeg supernova, 7 årig. TYdligen någon specialutgåva som de bara får in en leverans av, 800 pix

• Dynamic
    Mallefnatt skrev 2009-06-01 12:01:18 följande:
    Ardbeg Supernova... Kom ut idag.. 799 kr. Väldigt rökig..
    Jepp precis tur jag hade, det fanns bara några få kvar
  • Dynamic
    Dynamic skrev 2009-06-01 13:08:40 följande:
    Jepp precis tur jag hade, det fanns bara några få kvar
    Lagersaldo: 16 st   
  • Alle
    Dynamic skrev 2009-06-01 13:09:31 följande:
    Lagersaldo: 16 st   
    Den kanske man skulle försöka få tag i....
  • Dynamic
    Alle skrev 2009-06-01 13:10:58 följande:
    Den kanske man skulle försöka få tag i....
    837 kvar i hela landet {#lang_emotions_tongue_out}
  • PortobelloRoad
    Alle skrev 2009-06-01 12:54:18 följande:
    Lagavulin är riktigt smarrig O´ban är också underbar - jag älskar de riktigt tunga med mycket tjära och rök.
    Åh, samma favoriter som här då
    Jag är ingen ledartyp. Jag är nöjd bara jag får bestämma.
  • PortobelloRoad
    Dynamic skrev 2009-06-01 13:07:15 följande:
    Det blev en Ardbeg supernova, 7 årig. TYdligen någon specialutgåva som de bara får in en leverans av, 800 pix
    Glömde Det blir säkert bra! Ardbeg över lag är lite annorlunda än övriga rökiga
  • Dynamic
    PortobelloRoad skrev 2009-06-01 13:49:31 följande:
    Glömde Det blir säkert bra! Ardbeg över lag är lite annorlunda än övriga rökiga
    bra tack för all er hjälp! kände mig helt tappad bakom en vagn, jag dricker ju bara japansk whiskey, som gubben hatar
  • PortobelloRoad
    Dynamic skrev 2009-06-01 13:51:32 följande:
    bra tack för all er hjälp! kände mig helt tappad bakom en vagn, jag dricker ju bara japansk whiskey, som gubben hatar
    Det har jag faktiskt aldrig smakat. Jag har hållit mig till sake när jag varit där, men nu ska jag kolla upp det  Däremot har jag smakat vietnamesisk whisky...men det gör jag gärna inte om!
  • Alle
    Dynamic skrev 2009-06-01 13:51:32 följande:
    Jag har hört mycket gott om den japanska whiskyn
Svar på tråden Vad är fin och bra whiskey? Ska köpa födelsedagspresent! Max 1000:-!