-
Wiie, så det är rea här också då! Var det mycket fint på rean?maggan75 skrev 2009-06-03 20:38:32 följande:Knickersen var inte på rea .... inlägget vart lite dumt menade dalmatin tunikorna Mitt Lindex är Jönköping/ Huskvarna (3 st )
-
På Åhlens köpte jag hellånga vita på barnavdelningen i 86/92, så det borde ju finnas uppåt i storlekarna också...
-
50 kr när du handlar barnkläder för 300 kr, 100 kr när du handlar för 600 kr osv
Internetkod: LC09251 -
50 kr när du handlar damkläder för 300 kr, 100 kr när du handlar för 600 kr osv
Internetkod: LC09252 -
Jag handlade också 2 för 1 igår, blev så förvånad eftersom jag läst mejlet att det skulle börja idag.
-
Dottern är född i augusti och i januari är det dags för syskon, känner mig helt lost på det här med vinterkläder till nyfödd... Har fyndat en vindflecceoverall till våren på rea i 56 och funderar på köpa en sån här (eller liknande): www.lindex.com/se/Product/ImageZoom.aspx Är det ett bra köp månntro?
Gissningsvis blir det ju mera utevistelser när man har en 2,5 åring än vad det skulle blivit annars. Dottern älskar vara utomhus dessutom... -
Tack, då ska jag inte köpa någon sådan. Har köpt en flecceoverall i 56 från Pop, misstänker visserligen att bebisen kommer drunka i den, men hellre det än att den växs ur på en gång.
-
Vart hittar man en sån flecceoverall? Har bara sett fodrade i vanligt tyg. Kloka ord, tur jag kollade här innan jag rusar ut och köper kläder som kanske inte kommer till andvändning.Lalalong skrev 2009-08-11 15:19:56 följande:Jag väntar också syskon i januari. Jag har köpt en fleeceoverall (i den modellen som du länkade till, d.v.s inga ben på den utan mer som en påse) i strl 56. Och sen har jag köpt en Molnoverall från Lindex i strl 68. Så lille Boogs har overall ända in i mars-april om det skulle behövas (ja... eller ännu längre för den delen men det hoppas jag ju inte blir nödvändigt). Molnoverallen är väl också fleece tror jag och jag tror det räcker till ett så litet barn. Man har ju ändå de mest i vagnen (om man inte endast tänker bära... då får man kanske tänka om) och där har man ju kanske en åkpåse, eller täcke (som är min plan). Man kan ju även anpassa vad barnet har på sig undertill. Bättre att tänka lager på lager och kunna ta av om det blir för varmt än att köpa en jättevarm overall... Så tänker jag i alla fall
-
Fast det är ju 7 dagar, då är det ju det som gäller. Det går ju ta med och lämna tillbaka i någon annan affär.Tindrisen03 skrev 2009-08-11 11:09:16 följande:Lite sur På Lindex just nu, skickade just detta till kundtjänst: Hej, jag är en riktig storkund hos er och gillar för det mesta ert utbud starkt. Upplever ofta personalen som trevlig och hjälpsam. Igår blev jag dock riktigt besviken. Handlade 2 plagg på rean för 10 dgr sedan. Min 6-åriga tjej gillade dem inte och dagen efter skulle jag därför lämna tillbaka dem. Tyvärr hade då min lokala butik söndagsstängt under sommaren (normalt har de öppet på söndagar) Sedan åkte jag på semester en vecka och försökte därför att lämna tillbaka plaggen i går i stället mao 2 dgr "försent". Detta visade sig helt omöjligt. Nej, det kunde man inte göra...trots att det fortf fanns rea kvar i affären, trots att jag hade kvitto och trots att jag gärna kunde ha bytt till ngt annat. det var inte så att jag ville ha pengarna tillbaka. Detta menar jag är otroligt oflexibelt och inget man skulle behöva uppleva i ngn annan kedja av er stl ex hos HM. Jag hade inte sagt ngt om rean var bortplockad, om jag inte hade kvitto el om det rörde sig om mer än 2 ynka dagar!
-
Tack, får fortsätta spana på Tradera då!Lalalong skrev 2009-08-11 16:19:15 följande:Jag handlar på Tradera, så även denna overall... Men den var från H&M, så det kan ju hända att de har något sånt i år med. Den ser ut så här www.tradera.com/Fodrad-fleeceoveall-strl-56-a... (vet inte vad som menas med fodrad fleeceoverall... det är en vanlig fleeceoverall helt enkelt och det var det jag vill ha så )
-
Dottern är 88,3 cm lång och vi har bara vinterkläder i 92 till henne... Provade overall från förra vintern i 86 för någon dag sen och den satt prima nu...charmmiss skrev 2009-08-17 20:26:18 följande:nu behöver jag storlekshjälp.har köpt bamse overallen till min dotter. Men jag är så osäker på storlek.Hon blir 3 år om två månader och jag mätte henne nyss och hon är 88cm. (en liten tjej)Beställde hem strl 92 och 98 men vilken tycker ni jag ska behålla, 98 verkade så himla stor, eller tror ni hon växer in i den.
-
Annars är det väl bara köpa 92 och prova, är den totalt gigantisk stor får man gå ner en storlek.
Köpte en Åhlensoverall förra vintern i 86 som hon hade då, provade den nu på dottern när jag gick igenom vinterkläder, den passar fortfarande när dottern är 88 cm. Men hela vintern funkar den inte...
Men ytterkläder är oftast stora i storlek, har en fixskaljacka i 86 och det behövs fortfarande att man viker upp ärmarna. -
Fast det beror ju på hur stort barnet är när det har 74 eller 80, det finns ju barn som inte är så storväxta...Snorky skrev 2009-08-24 09:41:29 följande:det tror jag inte, för det är så liten efterfrågan på vinterset i de storlekarna. De allra flesta använder overall för att det är sååå mkt mer praktiskt i den åldern.
-
mysaan: Dottern var 1 förra vintern och då hade hon en vinterjacka, den blev använd 2-4 gånger. Kanske skulle ha blivit använd oftare om dottern hade velat åka vagn med åkpåse. Således använde vi jämt overall...
Vi hade ett par höstskor, ett par vinterskor och ett par gummistövlar. Stövlarna användes i princip aldrig, det är först nu vi behöver gummistövlar när hon ska gå igenom varenda vattenpöl. Fast å andra sidan började inte heller dottern gå förrän efter nyår så...
Till den här hösten har hon ett par gympaskor, ett par skor i läder och ett par varmare höstskor, för lite olika sorters väder. Två par gummistövlar finns också, ett par står på dagis. -
Mamma envisades med att köpa en föregående år till dottern, den var väl sådär. Fast jag har inte klämt på årets modell för se om det är någon skillnad... Stor i storlek (dottern på 88 cm kan fortfarande ha 86) och känns tunn. Men tja, den stod emot en del. Fast min tjej var ju 1,5 och hade precis lärt sig gå när vi använde overallen, så....Xgirl83 skrev 2009-08-27 17:51:01 följande:Är det förresten nån som vet nåt om Åhlens overall? Kände på den idag och den kändes inte för tjock eller stel, och den har tejpade sömmar och så. Men jag vågade inte köpa då jag inte visste nåt om den, inte heller vattenpelare. 599:- kostade den. static3.ahlens.se/system/modules/com.gridnine...
-
Muminkläderna finns kvar här i alla fall. Dock lite urplockat i storlek på några plagg.
Hade inte Lindex roligare bebiskläder för något år sen eller två? Hittar mycket på Tradera, men inget i butik... -
Tänkte precis samma, det var nämligen precis samma färg som på en velourjacka dottern hade som nyfödd.Snorky skrev 2009-08-31 15:45:30 följande:De där velourbyxorna i "nya" lila färgen som det pratats en del om, är ju en gammal färg som fanns för typ 2 år sen.... de har vi redan. Kan det inte vara dags för lite nya färger nu??? Helt klart bästa dagisbyxan!
-
Vi köpte överdragsbyxor i 90 hos dem, fast i fysiska butiken då. De var en liten bit längre än överdragsbyxorna från Outwear i 86.Pinkie skrev 2009-08-31 14:14:29 följande:Nån tipsade om Lager157s webshop tidigare... Nån som har kläder därifrån - hur är dom i stl.? Tänkte beställa det fleecefodrade regnstället, men har svårt med stl. Mellanbarnet är 96 cm lång, tänkte ta stl. 100, men hur mkt "extra" innerbenslängd behövs eg.? Och till dottern på 110 cm tänkte jag köpa stl. 120... Hennes innebenslängd är 49 cm och byxans är 52 - är det alldeles för lite?
Har ett flecceställ i 100 också, tröjan är lite mindre än Pops WS i 104. Har inga byxor i större storlekar att jämföra med
Kanske inte var så mycket till hjälp, men, men...