Inlägg från: Helenapena |Visa alla inlägg
  • Helenapena

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

Blåklockan79 skrev 2009-08-06 21:12:40 följande:
    Blev inte så dyrt som jag trodde, byxorna känns för tighta så de ska jag lämna tillbaka Tröjan/jackan blir för liten till hösten så den köpte jag inte länk två som tydligen inte funkade... Mössan blev det dock och ett par matchande vantar i svart flece med katten janson utanpå och rosa inuti Sen blev det en rosa solhatt på rean för 9:- Sen hittade jag nytt bakom kassan som jag inte hittar på hemsidan som jag är sugen på, lurvflece i beige med monster på armen och på fodret inuti, skitfin! 199:- men den var i dubbelstorlek 86/92 och såg jättestor ut, tjejen är ju faktiskt bara 75 cm lång så hon kommer nog drunkna i den, hon sov så jag ville inte köpa och chansa för jag tror ju inte alls på den till denna höst/vinter... Men fin var den!!!
    Ny i tråden Är också rätt Lindexberoende så jag känner att jag passar in, hi hi!
    Mössan du köpte är hur söt som helst!! Gick in för att köpa den igår, efter att ha sett din länk, men här i Falun fanns den inte i butik ännu... irri!! Får hålla ögonen öppna
  • Helenapena
    Blåklockan79 skrev 2009-08-07 08:38:44 följande:
    I första butiken fanns de inte, men i andra där jag såg pojkvarianten tidigare i veckan hade tjejvarianten nu

AnkiFalun skrev 2009-08-07 08:33:35 följande:
    Hej Helena Pena här är en till Falu bo :))Inte har du sett om HM börjat med halva reapriset än??
    Åh, bara att hoppas att dom kommer in här snart också då, borde ju vara på g

Ingen halva reapriset på HM ännu vad jag sett... Det är väl hög tid att starta med det ny tycker jag!
  • Helenapena

Fleeceoverall är absolut det bästa tycker jag FIX har en vindfleece som är superfin och alldeles lagom
    Vår son, född i juli 08, klarade sig med en sån hela vintern

• Helenapena
    Mamma och Mor skrev 2009-08-12 09:45:01 följande:
    Då beställer jag en jacka i storlek 98 :)Svårt att veta storlekarna ibland, för av Fix-jackan har hon storlek 92 och den är rejält rymlig.
    FIX är oftast lite större i storlekarna. Sonen har vanligtvis 92 på bodys nu men i FIX är 86 stor så det är rejäl skillnad ibland.
    98 blir nog toppen till din dotter!
  • Helenapena
    2 små prinsessor skrev 2009-08-12 17:51:26 följande:
    Någon som har nåt tips på en bra höstjacka till en 7-mån bebis som har storlek 68/74? Hon sitter ju bara i vagnen men overall är för varmt nu i början av hösten.
    Kapp Ahl´s fodrade fleecejackor (vindtäta och vattentåliga) är toppen!!!! Sonen hade sin hela våren och den kommer att funka suveränt i höst också
    25% rabatt på valfritt plagg nu (med kupong) så passa på!
  • Helenapena
    Lilaa skrev 2009-08-13 11:50:19 följande:
    Ja funderar på att köpa den men vad tror ni min son är snart 1 år. Är det nödvändigt med fleece till en sån liten

Som flera andra svarat tidigare så ja, en sån fleece är TOPPEN!!! Köpte en till sonen tidigt i våras (han fyllde 1 år nu i juli) och oj som han använde den, passade när som helst!! FIX har också en men den är rätt mycket dyrare än den på Kapp Ahl har jag för mig plus att Kapp Ahl brukar ha finare färger på sina, tycker jag

• Helenapena

Förresten
    Någon mer än jag som köpt överdragsbyxorna (149 på Lindex??
    Jag köpte dom till dottern (hon är 3.5 år) nu på lunchen, verkar perfekta att ha på förskolan i höst
    Jag tog stl 110 till henne... Någon som vet hur dom är i storlekarna?

• Helenapena
    natalie72 skrev 2009-08-14 07:15:11 följande:
    En liten fråga till er, om det är någon Lindex-expert som vet...? Den blå fleece overallen för baby (FIX), det ser ju ut som att det är windstopper (typ som pop) men det står inget om det på hemsidan. Är det någon som haft/har den som vet? Är den bra? Det känns ju väldigt prisvärt (249kr) jämfört med pop typ 5-6oo va?Hade den i våras och tyckte den var hur bra som helst - speciellt till det priset!Vad gäller kupong - får väl hålla mig lite till!
    Det är en windstopper Riktigt bra pris och superfin verkligen!
    Snorky skrev 2009-08-13 23:00:55 följande:
    vi har haft de i många år nu och jag är supernöjd med de. Köper alltid de för att det är så bra pris. Jag tycker de är stora i storlekarna, min 4½-åring har 104 på sina... i våras var 110 för stort att köpa.
    Jag valde länge mellan 104 och 110 men tog 110 till slut ändå. Dom är lite stora men satt ändå bra och hon kunde röra sig smidigt utan problem. Byxorna verkar toppen och vad kul att höra att du är nöjd med dom
    Karolin86 skrev 2009-08-13 23:13:17 följande:
    hej. här är en till lindex älskare! men är de någon mer än jag som uppfattar deras kläder som mindre i storlekarna? och att dom krymper mkt efter tvätt?
    Absolut!! Håller med!! Jag får alltid köpa en storlek större på Lindex än på andra ställen. FIX däremot upplever jag som rätt stora i storleken men det övriga sortimentet känns absolut små i storlekarna.  Tycker dock inte att dom krymper så mycket utan mer att dom är små från början.

Vilken bra tråd detta är, Lindexälskare som man är känenr man sig som hemma redan, hi hi
  • Helenapena
    Mysaaan skrev 2009-08-14 09:30:08 följande:
    Kommer inte Lindex med någon skaljacka i höst?
    Det borde komma in när som helst då dom ju alltid brukar ha sådana numera. Inget på nätet heller??
  • Helenapena
    lottizm skrev 2009-08-14 13:13:02 följande:
    snokar i den här tråden men handlar sällan på lindex eftersom jag inte bor i Sverige. men nu fyller sonen år snart så en liten lindex-önskelista är på sin plats såg bilden på skaljackan, den var jättefin! men är det en tunn skaljacka med fleece till, eller en fodrad ytterjacka? vet att jag klämde på fix-jackor förra året när jag var i Sverige och de var fodrade har jag för mig. sånt blir alldeles för varmt här i Spanien.
    Jag har köpt en skaljacka till min dotter nu till vintern, på HM. Hur fin som helst och den blir toppen här hemma med underställ under.
    Den fanns även på "pojk" i fin färg så kika på hm.com *tipsar*

Nu på lunchen blev det en Hello Kitty mössa till dottern, från Lindex såklart
  • Helenapena
    mortillsju skrev 2009-08-14 15:14:11 följande:
    Idag provade vi fina nya gröna FIXjackan (vinter) så fin så. Så nu står man där i valet och kvalet, FIX eller pops marinblåa ? Vilka I-landsproblem.
    Hur mycket skiljer det i pris i år??
  • Helenapena
    Xgirl83 skrev 2009-08-14 14:51:09 följande:
    Vilken windstopper är egentligen bäst? Lindex, har för mig att nån här inte var nöjd med dem? Kappahl och HM har ju också..
    Kapp Ahl´s är iaf toppen!!! Tycker designen är finast på den också faktiskt
  • Helenapena
    Xgirl83 skrev 2009-08-14 15:30:49 följande:
    Men de finns bara i rosa och blå eller? Tycker det är lite fantasilöst faktiskt. Då är Lindex röda lite roligare och mer praktisk. Om de är bra då...
    I år är dom röda eller turkosa så då passar dom ju oavsett
    Aprilia skrev 2009-08-14 15:45:00 följande:
    Jag tycker kappahl har jättefula kläder, men det är jag det Första gången jag köpt fix ytterkläder, tidigare har det bara varit pop och reima. Ska bli spännande och se om den håller måttet, men det tror jag för vi har ju använt lindex skalbyxor tidigare och de har varit kanon!
    Kapp Ahl har jättemycket fint nu tycker jag!! När min dotter, som nu är 3,5 år, var mindre handlade jag ALDRIG där men nu blir det en hel del där både till henne och sonen Smaken är som baken, hi hi!
  • Helenapena
    Ms Ms Kanga skrev 2009-08-20 20:41:11 följande:
    Om du kikar i Danska bildtråden inlägg 94 så finns en mannekäng där www.familjeliv.se/Forum-11-240/m46335809.html Jag har också köpt de blå muddjeansen till min 87 cm långa kille i str 98 och ett par svarta  ofodrade str 98 (lite för stora ännu) www.lindex.com/se/Product/Product.aspx?id=382... + fleece fodrade regnkläder  - summa 650 kronor - det tycker jag var riktigt billigt för allt nöjd med mitt köp
    Är muddjeansen fodrade?? Såååå snygga *vill ha vill haaaaa*
  • Helenapena
    Tvillingmamma2007 skrev 2009-08-20 21:37:14 följande:
    Men shit vilken hysteri! Samma fråga för fjärde gången eller nåt nu och dessutom svar på samma sida! YES god damnet.
    Sorry, såg svaret nu. Gick fortare att fråga än att läsa igenom ordentligt först
  • Helenapena

Hej hopp
    Köpte den svarta mössan med silverstjärna på i helgen. Har tyckt att den varit "sådär" men åhhh så fin den var på sonen!!!! Supersnygg till en svart windstopper/jacka
    Ett par leggings till dottern blev det också, man kan inte ha för många sådana

• Helenapena
    zasata skrev 2009-08-24 12:38:30 följande:
    nu har jag lagt upp bild på mumintajtsen i min blogg om nån vill se hur dom sitter. dottern är ca 92-94cm lång 13kg och har 86/92. zasata.blogg.se
    Supersöta!!! Har helt missat dom men nu måste det nog shoppas i veckan
  • Helenapena
    Snorky skrev 2009-08-24 23:19:29 följande:
    Ett tips på skitsnygga, bra pris, lagom tjocka och vattentäta overaller är lager 157´s!!! Hade jag inte redan varit klar med vinterkläderna för länge sen så hade jag köpt där! Deras tvådelade är också grymt snygga!!! Men vantar köpte jag iaf lager-157.jetshop.se/lager-157barn-p-238-c-10...
    Tack för tipset!! Blir nog en tripp dit inom det närmaste
  • Helenapena
    puh fantast skrev 2009-08-24 22:55:49 följande:
    Vad har ni köpt för höstjacka till era dryga 1-åringar?Kom på nu när jag läste här att jag inte köpt någon höstjacka.Har köpt overall och vinterjacka och täckbyxor.
    Jag har köpt en vindfleece. Helt klart bästa höst- och vårjackan tycker jag Den fungerar ju även under jackan/overallen riktigt kalla vinterdagar också.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8