solstraalen skrev 2009-08-16 21:37:26 följande:
Love Isac: Fast det är väl en extrem skillnad på dom?Vi hade en everest till dottern i vintras å didrikson åt grabben, men jag upplevde everest som såååå "stel" så fort dottern setat så fick man dra ner byxbenen på den..Didrikson upplevde jag lite dryg i ärmsluten, tajt å få på vantarna.Men vad gäller tåligheten mot vatten så var båda super.Dock blev det hål på insidan av benen på everesten, så den gfick vi reklamera.Vad skulle du köpa till en tjej med låååång överkropp som fyller 4år i vinter? och till en liten kortis som blir 2½år i vinter??
Jovisst är där skillnad på dem båda.Jag gillar Didrikssons för sina finesser,vatten&vindtålig,slitstark osv...Men jag gillar Everest för att den är mycket rymligare med samma finesser som Didrikssons ändå.Jag upplever Didrikssons som smal i modellen...Min son kunde ha sin i en halv säsong sen var den för liten.Usch ja det är svårt att veta vad man ska ha...men jag har iaf beställt en Mikkline till denna vintern.Jag har bara hört gott om den overallen.Förvisso kostar den en tusenlapp,fast det är jag beredd att ge om det är en bra overall!Fast det är klart har man som du två barn som ska ha overaller så blir det ju genast 2000kr för 2.Jag hade kört på Didrikssons eller Everest om jag varit du!Lycka till...=0)