• Snorky

För alla oss som gillar LINDEX - del 8

star67 skrev 2009-07-29 21:29:25 följande:
    oky va bra men man måste skriva ut kopungen eller går det med kod bara???
    du måste skriva ut kupongen...
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2009-07-30 11:44:51 följande:
    H&M kollar jag inte rean på längre, de kan ju ha samma plagg som hänger med nedsatt pris i flera månader.
    deras reastart på sommarrean kan vara bra... om man går dit samma dag som man får sms:et! Annars blir det urplockat jättefort på hm. Jag fyndade skitmkt i början på juni... det roliga med deras rea är oftast att det är nedsatt rejält från början och inte småfjutt som Lindex, kappahl osv... För rean på Lindex o kappahl är ju inget att hänga i julgranen förns det blir halva reapriset... vanliga rean är ju som att shoppa med kupong och då kan man lika gärna köpa det precis när det kommer ut istället.
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221, shoppingdagbok: snorkysshopping.bilddagboken.se
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2009-07-30 12:12:46 följande:
    Ja det är sant, med kappahl och lindex! H&M måste jag ha varit sen till varje gång, tycker alltid det är samma kläder. Jag har inte registrerat mig där för sms, hade kort men eftersom jag inte handlade tillräckligt där så skulle det kosta pengar. och då tog jag bort det. :>
    jag brukar klara precis att shoppa upp till beloppet för att få gratis medlemsskap. Jag köper lite åt mig själv och sen blir det ju cars-tröjor åt ungarna... det är sånt de vill ha och får ha på dagis O sen nu på senare har jag köpt lite från home också... tycker de har tuffa grejer
    Annars tycker jag hm har skittråkiga kläder åt pojkar... jeans o shorts har de mkt bra, skjortor ibland (men det köper jag bara på rea) sen lite cars och star wars... annars blir det inte mkt mer.
  • Snorky
    Hallontårta skrev 2009-07-30 12:20:10 följande:
    Ibland har de en del fint. Cars-tröjor är jag för snål för att handla, än så länge. Får se sedan då han börjar tjata om sådana kläder. Har inte Lindex också cars?
    ja, det är ju inget jag heller handlar om jag fick välja, samma sak med spindelmannen. Men de får ju en egen åsikt så småningom och då är det perfekt att köpa de och ha på dagis Jo, Lindex har nog också men tycker hm´s oftast är finare och sen har de bättre matchningsmöjligheter, jag som har två grabbar tycker det är kul med liknande tröjor i samma "stil"... typ olika färg etc.
  • Snorky
    AnkiFalun skrev 2009-07-30 13:58:33 följande:
    Nån som vet om det är Ta 2 betala för 1 på underkläder med? tänkte jag skulle haft Behå
    I örebro och västerås är det t2b1 på ALL rea
  • Snorky
    Finesse skrev 2009-07-30 14:11:33 följande:
    på ALLT!? Jag bojkottar typ Kappahl för jag blev så less igår.. hade ju plockat på mig en massa innan jag ens fattade att det inte var på allt i butiken utan bara två snurror.. så då hängde jag tillbaka det å gick ut..
    hehe... så gjorde jag med. Stod ju inte förns på snurrorna sen att det bara gällde plagg med ½-reapriset lapp! Usch, jag är fortfarande sur. Samma sak i Västerås idag! BLÄ!
  • Snorky
    Xgirl83 skrev 2009-07-31 22:37:45 följande:
    Lite OT men handlar ju om barnkläder så... Brukar ni ha nån extraoverall på dagis? Behövs det? Vi har dels en gammal ärvd bävernylon-overall med galondetaljer liggandes i dotterns stl, plus två stycken 2-delade set (ett Didriksons-set och ett Lindex Outwear). Vi kommer ju inte få använding för allt detta här hemma utöver overallen som ska införskaffas.
    Nej, det har vi inte. Men det beror nog på vad man har för overall. Mina barn har funktionsoveraller, vilka har hög vattenpelare och är därmed vattentäta så de blir aldrig blöta o behöver torkas. Utan de har varsin overall och varsit 2-delat set. Setet använder vi mest jackorna typ till affärn el liknande. Men bra med byxor om overallen behöver tvättas nån gång.
  • Snorky
    Xgirl83 skrev 2009-08-01 13:16:12 följande:
    Jo, funktionsoverall har jag ju tänkt köpa, kanske onödigt att släpa dit en till overall då.. Hm, ja jag får fundera på det. Undrar vad Lindex kommer med för overaller i år. De fick ju jättebra betyg i test förra året.
    nackdelen med Lindex´s overaller är att de är så tjocka att man bara kan ha de när det är minusgrader, vilket det är typ 1-2 månader om året... iaf här i södra delarna av landet. Därför köper jag funktionsoveraller som är tunnare och kombinerar med fleece när det behövs, då kan de användas hela vintern. Dagis är så imponerade av så tunna och smidiga overaller som de säger och just att de är vattentäta!
  • Snorky
    Wilmis07 skrev 2009-08-01 15:35:43 följande:
    Någon som kan rekommendera någon bra overall till en 2 åring? Jag funderar på name it´s,någon som har erfarenhet av dom?
    den har jag köpt till vintern till min 4-åring. Ska bli spännande och se hur den är, tror den kommer bli bra!
  • Snorky
    BebeonBoard skrev 2009-08-01 16:38:51 följande:
    Är det någon som haft Lindex skalbyxor/överdragsbyxor? De som finns på hemsidan nu. Tänkte skippa Po.p i år och testa lite annat och dessa var ju bra i pris om inte annat...
    Vi har haft Lindex´s skalbyxor i många åt nu och jag tycker de är jättebra och framförallt prisvärda. De är väl dock inte helt vattentäta, så tänker man bada i vattenpölar är det ju inget att rekomendera men de står emot otroligt mycket. För oss räcker de gott o väl.
Svar på tråden För alla oss som gillar LINDEX - del 8