Xgirl83 skrev 2009-08-14 13:08:25 följande:
Nu har jag fått svar på mitt mail. Vattenpelare 2000, och hon menade att i slask och regn så finns det ändå ingen overall som klarar hålla sig torr utan då är fodrat regställ bättre, eftersom en overall ofta är för varm då också. Men jag vet ju att det finns sådana som har en och samma overall i i stort sett alla väder från okt-april och barnen är torra och lagom varma. Så visst finns det väl overaller idag som klarar det? Eller har jag för höga krav? Undviker helst galon om det går...
absolut finns det såna overaller... reima o mikkline har jag provat iaf och till i år ska vi prova name it också. Både reima och mikkline klarar regn och vattenpölar. Förskolepersonalen var mäkta imponerade när min äldsta var liten (nästan 2 år) och låg på mage i vattenpölarna med en mikkline och inte blev blöt igenom!

Fodrat regnställ är enligt mig helt onödigt och blir väldigt varmt och instängt för många barn. Mina barn är jättevarma av sig och klarar inte ens av en "vanlig" tjock vinteroverall. Vi har bara tunnare funktionsoveraller som är vattentäta.