• ikeafreak

Svarta Påslakan?

Nån som har tips på vart man kan köpa svarta lakan eller påslakan? Helst billigt. Jag köpte vita påslakan och lakan på Ikea och försökte färga dom svart, men dom ser mer mörkblåa ut, och jag vill att det ska va helsvart, annars ser det lite b:igt ut tycker jag. Särskilt eftersom jag målar påslakan och ger bort i present, så vill man ju att det ska se proffsigt ut.

• Svar på tråden Svarta Påslakan?
  • ebben

I postorder har jag sett,minns ej om det var halens eller ellos eller nån sån,josefssons kanske!?

• LillaFruH

Jag köpte på Jysk har jag för mig.. men det fick jag kasta efter ett litet tag för det formligen SÖÖÖG åt sig damm.... så det var grått istället för svart... inte så skoj

• Norahs mamma

postorder å Jysk har jag sett

• ikeafreak

Va synd att dom på Jysk inte var bra, för då kan man ju köpa direkt. Jobbigt att vänta på postorder, men det kan det vara värt. Ska kolla igenom alla postorderkataloger nu på internet och se om jag hittar nånting.

• noname

jag köpte svart tyg på ikea 19kr/m...å sydde egna...

• ikeafreak

Ellos hade bara svarta lakan, hittade inga svarta påslakan. Samma sak med Halens, Josefssons och Jotex. Men då får jag köpa lakan och sy ihop då. Fast det blir ju både jobbigare och dyrare. Åh jag blir så less! Alltid när man har en idé så finns aldrig materialet man ska ha utan man måste alltid fixa det själv på nåt sätt *suck*

• ikeafreak

Hm, det blir ju rätt billigt att köpa tyg på Ikea, förutom resan dit. Jag bor i Umeå och har en bit till närmaste Ikea. Men det börjar ju bli dags för ett besök snart! Man försöker ju ta sig dit några gånger per år allafall

• Manga Is

Det är nog svårt att hitta svarta påslakan och det beror nog på att de flesta lakan och består av 100% bomull och därmed släpper färgen ganska lätt. Och även om du hittar svarta påslakan kommer de vara grå efter att du tvättat dem ett par gånger. Kan vara värt att tänka på.

• ikeafreak

Okej, tack för varningen ;) Men bara dom ser bra ut när man ger bort dom, haha. Näe då, grått funkar väl också, det kanske bara blir charmigt. Det ska ju synas att det är "hemmagjort" egentligen, haha.

• Jess81

Jag köpte svart påslakan och svarta örngott på Åhléns! Jätte bra kvalité MEN inget för oss som har katter...

• ikeafreak

Jess81-> Jasså på Åhlens! Jag som va där för några dagar sedan, fast då hade jag ögonen på helt andra saker, så jag kanske ska gå dit igen och kika. Var det nyligen som du köpte dina påslakan?

• E l l a

Jysk har svarta typ satinpåslakan som de brukar sälja med jämna rum för 50 kr, jag har sådana vita och de är rätt ok. De är ju billiga så man får ta dem för vad de är, men helt ok tycker jag. Problemet med just dessa är ju att de är hala som bara den, och lätt glider av en!

• ikeafreak

Satin, jag vet inte om det går så bra att måla på dom? Det kanske det gör....? Men jag ska måla med textilfärg och ge bort i present, och jag är ju inte säker på att han jag ska ge det till vill ha satin, så det e ju säkrast att satsa på bara vanlig bomull

• Jess81

Hmm, det är nog i alla fall ett år sedan jag köpte mitt påslakan på Åhléns, men det kan ju vara värt att sticka dit och kolla!!

• Sunelina

Kan säga att det troligen inte finns på Åhléns. Jobbar där själv och har hand om just påslakanavdelningen. Och hos mig har de svarta lakanen utgått ur sortimentet för över ett årsedan.

Svar på tråden Svarta Påslakan?